نوشته شده توسط : علی پور

چرا
می بایست حرارت را کاهش دهیم؟؟؟؟ کاهش دما با به کارگیری از سایبان، حرفه و مه پاش (بالای بهاربند) و آب پاش قطره‌ای (بالای آخور روبه دو سوم انتهای تن دام) برای همگی گاوها در این دوره لازم میباشد .
استرس گرمایی در گاو می‌تواند:
1-باعث وضع حمل زودرس شود .

ماشین آلات خوراک دام

2-
کاهش توان و فعالیت سیستم ایمنی
3-
کاهش تولید شیر در شیردهی آینده
4-
کاهش نرخ گیرایی در تلقیح
5-
تولد گوساله ضعیف با وزن قلیل و مستعد بیماری


توصیه‌های
تغذیه‌ای عصر کلوزآپ 1-استفاده از علوفه‌هایی با پتاسیم پایین برای تسهیل در آنیونی کردن جیره و دوری از کمبود کلسیم و تب شیر . سیلاژ ذرت مقدار پتاسیم کمتری از یونجه داراست البته برای اطمینان باید در آزمایشگاه تست شود . سدیم هم در ایجاد تب شیر اثری شبیه پتاسیم داراست . در صورتیکه بتوانیم وقوع هیپوکلسمی را کاهش دهیم به طور قابل‌توجهی وقوع تب شیر کاهش خواهد یافت همینطور وقوع ورم پستان جفت ماندگی و جابجایی شیردان با هیپوکلسمی مرتبط است .

2- به کارگیری از دانه غلات و منابع نشاسته مانند جو و ذرت (به میزان 3 .5 تا 4 .5 کیلوگرم به ازای هر گاو در روز) منجر تحریک پرورش پرزهای شکمبه و افزایش طول پرزهای انگشتی شکل می‌شود . در سود ارتقا مرحله و گنجایش جذب مواد مغذی بوسیله اپیتلیوم شکمبه . و عادت پذیری به جیره دوره شیردهی . همچنین میکروب های شکمبه سه هفته برای عادت پذیری به جیره شیردهی زمان‌دارند .

3- نیاز پروتئینی دام در این دوره می بایست بر شالوده سیستم پروتئین متابولیسمی محاسبه میشود . اندازه پروتئین موضوع نیاز 1100 تا 1200 گرم پروتئین متابولیسمی در روز در گاوهای تعدادی شکم و 1200 تا 1400 گرم برای گاوهای شکم اولیه و دوم .

4- به کارگیری از افزودنی‌های خوراکی دربرگیرنده تحریک‌کننده‌های ایجاد پروپیونات (فومارات و مالات)، ترکیبات کنترل‌کننده کتوز (دهنده‌های تیم متیل مانند متیونین و کولین)، ترکیبات بهبود دهنده تخمیر (موننسین) و چربی‌های محافظت‌شده، پانتوتنیک اسید و ریبوفلاوین، B12 پروتئین‌های محافظت‌شده و عبوری و فولیک اسید در این زمان اثرگذار بوده و توصیه‌شده هست .

(Sharma et al ., 2016); (Ravikanth Reddy et al .,
2016)
Dietary Energy Density for the Close-Up Dry Cow Postpartum Performance, Gabriella A . Varga, Department of Dairy and Animal Science Pennsylvania State University, 2004 .

جدول
1: مقایسه پروتئین و انرژی قضیه نیاز در گاو زمان خشکی و گاو شیرده

جدول
2: مثال جیره گاو در اوایل و اواخر دوره خشکی Ingredients%
of DM
Far
off Close up Alfalfa
Hay
33 .71 29 .75
Corn
silage
32 .33 26 .22
Wheat
straw
10 .78 3 .70
Soybean
meal
1 .55 3 .78
Meat
meal
1 .64 2 .35
Cottonseed
whole
0 .00 0 .00
Barley
grain
3 .79 4 .45
Corn
grain
6 .12 20 .92
Soy
pass
0 0
Wheat bran 5 .34
7 .48

Beet pulp 3 .62
0 .00

Salt 0 .00
0 .00

Sodium bicarbonate 0 .00
0 .00

General mineral 0 .52
0 .25

Vitamin 0 .52
0 .25

Calcium
Chloride Anhy 0 0 .42

Magnesium
Sulfate 0 0 .17

Fermenten 0
0

Ener
GII 0 0

جدول
3: چک مواد مغذی زمینه نیاز در جیره عصر خشکی Item

Far
off Close up DMI
Kg/d
11 .6 11 .9
ME
Mcal /Kg DM
2 .18 2 .41
CP
%
12 .2 13 .7
Soluble
Protein (% CP)
40 37
Undegradable
intake protein (UIP)
29
30

Degradable
intake protein (DIP) 71 70

MP
g/d 770 1083

MP
From Bactria g/d 719 812

Methionine (% MP) 2 .24
2 .27

Lysine (% MP) 7 .12
7 .22



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ایجاد
کننده کربنات کلسیم غذا دام و طیور او‌لین
و اصلی ترین ایجاد کننده کربنات کلسیم خوراک دام و طیور در کشور‌ایران کیست؟ از چه شیوه می بضاعت و توان محصولات کیفیت عالی این شرکت را خرید نمود؟

ماشین آلات خوراک دام
کارخانه کربنات اطلس اولی و فقط تیم ایجاد کننده کربنات کلسیم خوراک دام و طیور در مرزو بوم می باشد که توانسته تاییدیه سازمان دامپزشکی مملکت را اخذ کند .

در راستای ارتقا مرحله کیفی جیره در مرغداری ها و دامداری ها تیم تولیدی و بازرگانی دیرین مبادرت به توزیع مناسب کربنات کلسیم در سراسر مرز و بوم نموده می باشد .

خصوصیت
های متمایز کربنات کلسیم این مجموعه دستگاه
ساخت پودر و گرانول کربنات کلسیم پیشرفته دستگاه
کم آب کن صنعتی ( جهت رطوبت گیری و ضدعفونی و کاهش توشه میکروبی) آزمایشگاه
مجهز تولید کربنات کلسیم با رطوبت تحت یک درصد جهت مصرف در کارخانجات تولیدکننده دی و مونو کلسیم فسفات، کارخانجات مکمل سازی و دان آماده، دامداری ها و مرغداری ها .
مزایای
به کارگیری از کربنات کلسیم به جای صدف ارزان
تر بودن بهداشتی
تر بودن در
دسترس بودن کربنات
کلسیم در ساخت غذا دام و طیور و مکمل کریر
مناسب خلوص
بالای کلسیم جهت جلوگیری از فلجی و لنگی فلوئور
و فلزات سنگین در حد استاندارد کربنات
کلسیم در تولید دی کلسیم فسفات کریر
مناسب جهت حمل فسفر فلوئور
و فلزات سنگین تحت جهت تولید ماده DCP استاندارد
کربنات
کلسیم در دام های شیری و یا پرواری وقتی که گاو شیری نتواند کلسیم از دست رفته از نحوه شیر را از استخوان ها و جیره جایگزین کند، فقدان کلسیم خون و تب شیر رخ می دهد .
در دام های پرواری نیز فقدان کلسیم در حیوان‌ها جوان در حالا رشد سبب پیدایش بیماری نرمی استخوان می گردد . در این بیماری استخوان های غیر طبیعی، مفاصل بزرگ، لنگش و انواع در تکان به وجود می آید . در حیوان ها بالغ نبود کلسیم باعث پیدایش بیماری پوکی استخوان می باشد . و عده کلسیم در استخوان ها کاهش یافته و در نتیجه استخوان پوک و آسیب پذیر می شود .
کربنات
کلسیم در مرغ گوشتی میزان مطلوب کلسیم در جیره منجر ارتقا استحکام استخوان ها و همت درست عضلات، رشته های عصبی و بهبود پرورش می گردد .
کربنات
کلسیم در مرغ تخمگذار نبود کلسیم در جیره مرغ های تخمگذار سبب بروز افزایش درصد شکستگی و لمبه شدن تخم مرغ ها می گردد .
خصوصیت
های یک پودر یا گرانول کربنات مطلوب سنگ کربنات کلسیمی که برای تنظیم پودر و گرانول بکار می رود باید دارای کلسیم کافی باشد .
سنگ های کربنات کلسیم قضیه به کارگیری می بایست از لحاظ املاح سمی نظیر فلوئور، سرب، آرسنیک و … برای دام و طیور در حد مجاز باشد .
عاری از آلودگی به میکرو ارگانیسم و قارچ ها باشد .
رطوبت کربنات کلسیم حداکثر 7 درصد باشد .
دارای ضریب هضمی بالا باشد .
اندازه ذرات بسته به دسته استعمال (جوجه های در اکنون رشد، مرغ های تخمگذار، دام، مکمل و …) متعدد می‌باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

طرح
پروار‌بندی گوساله گوشتی ، رویش گاو گوشتی با احداث یک واحد گاوداری
حدود 40درصد از گوشت مصرفی کشور‌ایران از کشورهای دیگر تأمین میشود که با اعتنا به اندازه بالای این عدد و همینطور پتانسیل‌های بالقوه برای افزایش تولید گوشت قرمز‌رنگ در کشور، راه‌اندازی یک گروه پرواربندی گوساله گوشتی می تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد .

ماشین آلات خوراک دام

این طرح را می توانید با به کار گیری از سرمایه فردی و کمک‌ها و تسهیلات اداره مجاهدت کشاورزی اجرای نمائید .

اشکال گاو برای پرورش: گاو گوشتی، گاو شیری و گاو دوکاره، که در این طرح گاو گوشتی را مسئله تحلیل قرار می دهیم .

پرواربندی‌های مرسوم گوساله در مملکت ما به این چهره میباشد که گوساله‌های معمولاً نر به وزن 100 الی 150 کیلوگرم خریداری‌شده و به زمان 6 الی 9 ماه پروار میگردند و درنهایت با وزن 450 الی 500 کیلوگرم برای کشتار به بازار عرضه می‌شوند .

رویش
و پروار‌بندی گوساله و گاو گوشتی انگیزه از پروار‌بندی گوساله ها تولید گوشت قرمز‌رنگ میباشد .

پرواربندی گوساله مشابه پرواربندی بره و گوسفند میباشد البته در مقیاس بزرگتر که هزینه و نتیجه بیشتری هم دارد .

مشهورترین نژادهای گاوهای گوشتی در عالم نژادهای هرفورد، براهما، برانگوس، شورت هورن، آنگوس، گالووي، ليموزين و سيمنتال می باشند .

در پرواربندی 3 مسئله مضاعف حیاتی و در حق تقدم میباشند . نژاد خوب ، جیره مناسب و مقام مطلوب .

طعام و تغذيه مهمترين زمینه در پروار‌بندی گوساله میباشد .
زيرا وقتي حيوان حداكثر توليد را خواهد داشت كه نيازهايش از نظر انرژی، پروتئین و بقیه مواد مغذی تأمين شده باشد . میتوان اعلام کرد در گاوداری گوشتی بیش از 60% هزینه های سرازیر مربوط به طعام و 25% از آن بابت خرید گوساله لاغر مصرف میباشد .
براین اساس هرقدر گوساله ها دارای تغذیه بهتری (نه گرانتر) بوده و سالمتر باشند حرفه پرواربندی دارنده سودآوری بیشتری خواهد بود .

پروار‌بندی گوساله را میتوانید با خرید گوساله های لاغر 3 تا 6 ماهه، به وزن 100 تا 150 کیلوگرم مقدمه فرمایید . کل عصر پرواربندی برحسب سیاست دامدار و حالت اقتصادی (مانند ارزش گوشت، خوراک، گوساله لاغر) می­تواند از 6 تا 9 ماه ارتفاع بکشد . وزن مناسب کشتار گوسالههای پرواری نژادهای اصیل مانند هلشتاین در میان 350 تا 400 کیلوگرم در سن 12 ماهگی است .

شایسته ترین دما برای پرواربندی 5 تا 27 مرتبه سانتی‌گراد است، اگر چه که دام‌های سالم تا دمای -10 سکو سانتی‌گراد را نیز تحمل می نمایند ولی خوبتر این می‌باشد که به هر وسیله‌ای تا حد قابلیت شرایط و دمای مطلوب را برای دام مهیا نمود .

انواع
گوساله های پرواربندی شده در ایران: گوساله
های ساکن ( با میانگین 600 گرم افزایش وزن روزانه) گوساله
های دورگ ( 700 تا 800 گرم افزایش وزن روزانه) گوساله
های اصیل (حدود 1000 گرم ارتقاء وزن روزانه)
در کشور‌ایران اصولا در دامداری ها 4 نژاد پر کاربرد میباشند . که شایسته ترین ان نژاد سمینتال سپس نژاد هلشتاین در مرتبه سوم نژاد دو رگ و در انتها نژاد مستقر که نژاد کردی و زابلی جز بهترین ها در تحت تیم نژاد بومی قرار می گیرند .

نژاد های ساکن پروار گوساله استقامت بیشتری دارا‌هستند و برای تازه کارها مطلوب خیس میباشند .

بیماریهای
شایع در گوساله ها: –
عفونت خونی وخیم گوساله Acute calf septicemia –
اسهال عادی گوساله Common calf scours –
طینت الریه Pneumonia
روشهای
پروار‌بندی گوساله پروار‌بندی
گوساله های شیر خوار گوساله های جوانی هستند که درسنین ۳ تا ۵ ماهگی به وزن ۲۵۰ ــ ۱۲۰ کیلو گرمی می رسند و لاشه ای به وزن ۷۵ تا ۱۵۰ کیلو گرم ساخت می کنند .
این گوساله ها فقط با شیر طبیعی یا شیر جانشین شونده تغذیه شده
هدف
از این روش:
از تغییر صورت و تغییر‌و تحول فعالیت دستگاه گوارش دام شیر خوار و تبدیل آن به دستگاه گوارش دام بالغ جلو گیری شود . در سود این فرمان از افزایش وزن دستگاه گوارش جلو گیری گردیده و لاشه ای با راندمان وزن بخش اعظم (۶۵ ـ ۶۰ درصد بازدهی گوشت) به دست می آید .
کم بودن آهن شیر منجر ایجاد گوشت سفید و نیز چربی فراوان شیر منجر ارتقا چربی در بین عضلانی می شود که گوشت را لذیذ می نماید .
پرواربندی
این گوساله به دو راه و روش رخ می گیرد: – گروهی گوساله های نوزاد را تا مدتی با شیر طبیعی و بعد از آن شیر جانشین شونده را به تدریج جایگزین آن می نمایند .
– گروهی دیگر از ابتدا گوساله ها با شیر جانشین شونده تغذیه می نمایند .

برای سهولت عمل خوبتر است از گوساله های هم سن در تالار های اختصاصی رویش به کار گیری نمایند این گوساله ها ممکن می‌باشد از نژادهای گوناگون بوده اما بخش اعظم آنان را گوساله های نر نژاد شیری تشکیل می دهند . متاسفانه در بعضی از دامداری ها رویش این قبیل گوساله در شریط بهداشتی رخ نگرفته که در این موقعیت دامدار ناچار به استفاده غیر اصولی از انتخاب آنتی بیوتیک ها بوده و همچنین در پاره ای از مورد ها در فرمان رویش از هورمون های پرورش (آنابولیزان ها) استعمال می نمایند که این دستور منجر تجمع این مواد در گوشت حیوان شده که احتمالاً خطراتی برای مصرف کننده در برخواهد داشت .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

 :
1-
افزایش خوش خوراکی
2-
تسهیل در مراقبت خوراک 3-
کاهش ضایعات و ریخت و پاش خوراک در انبار و آخور
4-
پرهیز از دمیکسه شدن (ناهمگن شدن) خوراک در حین حمل و نقل و غذا دهی

ماشین آلات خوراک دام
5-
کاهش توشه میکروبی خوراک
6-
سلب اختیار دام در تعیین ذرات خوراک
7-
کاهش برهه زمانی مصرف طعام و در فیض کاهش انرژی مصرفی برای میل کردن غذا
8-
کاهش بعضا کارداران ضد تغذیه ای ناشی از حرارت و بخار
9-
ارتقاء قابلیت و امکان هضم خوراک
10- کاهش رطوبت این جور کنسانتره در مقایسه با مش و . . .


میزان
کنسانتره و
کل خوراک قضیه نیاز دام
میزان طعام مصرفی دام، تابعی از اندازه تولید شیر، ارتقا یا کاهش وزن، نگهداری، آبستنی، درصد چربی شیر و . . . می باشد .

این اندازه برای گاوهای با ایجاد متوسط حدود 3 درصد وزن بدن می باشد که ولی با ارتقا و کاهش شیر و در حیث به دست آوردن شرایط آبستنی و وزن گاو ، افزایش یا این که کاهش می یابد .

در تولیدهای متوسط ، می بضاعت و توان نسبت کنسانتره به علوفه را 50 به 50 درنظر گرفت . اما در تولیدهای زیاد، می بضاعت این نسبت را تا «60 درصد کنسانتره» به «40 درصد علوفه» رساند .

هر یکسری در چنین دام هایی با حجم مصرفی زیاد، حتماً بایستی دستکم از 5/0 درصد بافر (نظیر جوش شیرین) در کنسانتره به کار گیری شود .

همینطور سفارش می شود کل خوراک موضوع نیاز دام ، به فیس ترکیب با یکدیگر (Total mix Ration) به دام داده شود . یعنی کنسانتره و علوفه را خوب با نیز مخلوط کرده و در وعده های خوراک دهی، در اختیار دام قرار گیرد .

در زمینه گاوهای شیری، باید آنقدر غذا در آخور ریخته شود که در وعده خوراک دهی بعدی بیش از 10 درصد غذا پیشین در آخور نمانده باشد . دستکم 3 وعده غذا دهی در روز، دوچندان مطلوب می باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

دانه
جو در صورتیکه بصورت بلغوری خورانده شود، یک عدد از منابع تامین انرژی برای دام است کاه
ساقه کم آب تیره غلات و حبوبات می‌باشد که پس از کوبیدن وجدا کردن دانه بدست می آید . از لحاظ مواد غذایی زیاد ضعیف است .
برای گوسفند پرواری کاه می بایست با کود اوره غنی سازی شود سبوس،
غشاء فرنگی دانه غلات هست که بها غذایی متعددی دارد، برای دام سهل وآسان الهضم وملین ودارای فسفر زیادی است کنجاله مازاد کارخانجات روغن کشی بوده که حساس ترین آن، کنجاله تخم پنبه و کنجاله سویا است .

ماشین آلات خوراک دام
این ماده پروتئین متعددی دارااست و یک عدد از با اهمیت ترین مواد درخوراک گوسفند پرواری می باشد تفاله
وملاس چغندر، اضافی کارخانجات قند می‌باشد و به علت قندی بودن و خوش خوراک کردن مواد غذایی برای پرواربندی فراوان مناسب می باشند یونجه برای دام خوش غذا هست و از لحاظ پروتئین ، کلسیم و ویتامین فراوان غنی هست .
ارزش غذایی برگ یونجه بیش خیس از ساقه آن می باشد لذا زمان و طرز برداشت آن تاثیر متعددی روی ارزش غذایی آن دارد
نیاز
غذایی دام پرواری: الف- انرژی به وسیله مواد غذایی تامین شده و برای نگهداری بافت های بدن، عمل های کلیدی و رویش و نمو صرف می شود .
چنان چه انرژی قضیه نیاز دام تامین نشود، علایم ظاهری کمبود، نظیر لاغری و عدم تناسب اندام بروز می کند ب- پروتئین از روش مواد غذایی تامین می شود و وجود آن برای رویش و نمو دام ضرورت دارااست .
کنجاله دانه های روغنی و یونجه از حیاتی ترین منابع تامین پروتئین هستند ج- آب برای گوسفند پرواری مضاعف لازم و میانگین مصرف آن 3 تا 5 لیتر در روز هست .
د- مواد معدنی نظیر سدیم، کلسیم، فسفر، ید و آهن برای رویش ونمو دام واجب هست . برای تامین نمک قضیه نیاز دام بهتر میباشد ازسنگ نمک به کار گیری شود .
ه- ویتامین ها برای فعالیت های معمولی اضطراری هستند . بخصوص ویتامین D که درجذب کلسیم وفسفر نقش دارااست . کلسیم و فسفر در رشد اسکلتی دام مضاعف اثر گذار هستند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تولیدکنندگان شیر در سراسر دنیا همیشه به دنبال شیوه هایی برای افزایش مصرف طعام پیش از زایمان، کاهش تهدید‌ها متابولیکی و عفونی، ارتقاء شیر و اجزای شیر و بهبود همت ساخت مثل میباشند . مکمل کردن ویتامین B یک منش حل مناسب برای برای این بحران هاست .
به گزارش بخش بین الملل نشریه دنیای کشت و صنعت، در طول دهه گذشته، افزایش تلاش شیر در گاو با تقویت تعادل انرژی منفی رابطه داشت و همراه با کاهش تلاش فرآوری در ارتفاع زمان ایجاد حداکثری شیر گاو، بر تندرست پس از وضع حمل تاثیر منفی داشت .

ماشین آلات خوراک دام
کاهش
مصرف خوراک کاهش مصرف طعام در جایی که گاو استارت به به کارگیری از چربی تن خود برای جبران انرژی مورد نیاز می کند مسائل ای دارای اهمیت می باشد که در طول این دوره بحرانی دو برابر یا سه برابر می شود .
پس از زایمان، ذخیره ناکافی انرژی ممکن هست سبب به ریسک فراتر اختلات متابولیکی، وقوع بخش اعظم بیماری آلت هایی و تولید مانند ضعیف شود . این مسئله نشان می دهد که اندازه تعادل انرژی منفی در اوایل شیر دهی و میزان بهبودی آن برای شرایط سلامتی و تولید مثل، دارای اهمیت می باشد .
ویتامین
B یک منش حل شناخته شده و مناسب تزریق ویتامین B ، دکستروز (دی گلوکز) به گاو شیری آن‌گاه از وضع حمل همیشه یک راه حل بوده و نتایج مطلوب را به منظور بهبود احوال همگانی گاو نشان داده است البته پیشگیری از معضلات پیش از فیس دادن آن، تعیین بهتری برای تولیدکنندگان برای از در میان بردن استرس، صرفه جویی در وقت و پول می باشد . جفو یک مال از مواد مغذی لازم تولید کرده می باشد که می تواند قبل از زایمان مصرف طعام را بهبود و ریکاوری انرژی منفی را پس از گوساله زایی از طریق کاهش متابولیسم چربی تسریع نماید و باعث به عملکرد خوب تر و کبد سالم، انتقال تندرست و همینطور حصول اطمینان از شیردهی چیره می شود .ویتامین هایB منتخب براساس نیازها و نقص ها برای گاوهای نو زا و گاوها در ارتفاع کل زمان شیردهی در نظر گرفته می شود . با حفاظت ماتریس میکرو و جفو، ویتامین های B می تواند با بیش از 15 درصد موجودیت در روده، شکمبه را کنار بگذارند تا نبود را جبران نمایند و نتایج برجسته ای را تحویل دهند .
ارتقا
مقدار اخذ طعام پیشین از زایمان در مطالعات و آزمایشات، جفو اثبات کرده می باشد که کامل کننده های ویتامین های B که در جبره های غذا مراقبت گردیده اند و یا این که برای گاوها در دوره گذار در لحاظ گرفته شده اند . خوراک قبل از وضع حمل را افزایش و تراز کنون را کاهش داده میباشد که سبب ساز به کاهش ورم پستان و متریتیس و بهبود باروری می شود . پرورش دهندگان پیشرفت های متعددی در کنترل پستان و تاخیر در غشای جنینی مشاهده می کنند .
مصرف طعام ها همراه با ویتامین B در ارتفاع عصر شیردهی در گاوهای شیرده، نشان داده می‌باشد که ایجاد شیر و اجزای شیر اکثر شده، ساخت پایدارتر و استفاده وری در تغذیه بهبود یافته میباشد و کاهش مرگ و میر هم مشهود بوده است .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

خيس كننده و چسباننده نظير چربي يا ملاس استعمال كنيد .

عصر ي خشك (۲ ماه پاياني آبستني) برنامه
هاي تغذيه اي براساس پنج تراز توليد حيوان به شرح زير مي باشد : از
هنگام زايمان تا ۸۰ روز سپس از آن ۸۰
تا ۲۰۰ روز بعد از آن از زايمان ۲۰۰
تا ۳۰۵ روز آن‌گاه از زايمان ۴۵
تا ۶۰ روز قبل از زايمان گروه

ماشین آلات خوراک دام
گاوهاي كه زمان خشكي آنها رو به اتمام است با اعتنا به اين فرایند برنامه هاي تغذيه اي اختصاصي جهت توليد بيشتر و نگهداري سلامت گاوهاي شيري اعمال مي گردد : ۱-
برنامه هاي تغذيه اي در سطح نخستین توليد : پس از زايش توليد شير به سرعت افزايش مي يابد و در ۶ تا ۸ هفته به بيشترين اندازه مي رسد اما مصرف طعام نسبت به نيازهاي توليدافزايش نمي يابد به جور اي كه بيشترين اندازه مصرف ماده ي خشك ۱۲ تا ۱۵ هفته پس از زايش خواهد بود از اين رو بيشترين ماده گاوهاي شيرده براي ۸ تا ۱۰ هفته در حالت تعادل منفي انرژي خواهند بود . گاوهاي مالامال شير احتمالاً تا هفته ي بيستم و يا بيشتر در تعادل منفي انرژي خواهند بود .
گاو شير قریه كمبود انرژي دريافتي براي توليد شير را از اندوخته هاي تن تامين كرده و در اين دوره از وزن آن كاسته مي شود برهه زمانی بحراني تغذيه ي گاوهاي شير قریه از مدت زايش تا نقط ی اوج شير دهي می باشد . هر كيلوگرم افزايش شير در اين دوره ۲۰۰ كيلوگرم شير بيشتر در كل زمان ي شير دهي را در پي خواهد داشت .
در
اين زمان رعايت نكات ذيل ضروري میباشد : از تغييرات ناگهاني و سريع جيره كه موجب ناراحتي هاي گوارشي مي شود خویش داري نموده و تغييرات تدريجي را دست كم دو هفته پيش از زايش ابتدا نماييد .
از افزايش كنسانتره تا موقع برطرف شدن تنش هاي مربوطه به زايش خودداري نموده و تراز آن را در حدي نگهداريد كه گاو شير ده با دريافت حداقل مقدار( ۱۸تا ۱۹ درصد ADF) ضمن بر خورداري از سلامت دستگاه گوارش شير با كيفيتي نيز توليد كند . ميزان مصرف كنسانتره نبايد بيش از ۲ درصد وزن تن باشد . تعداد دفعات تغذيه اي كنسانتره بايد افزايش يافته و هر بار با اندازه اندكي كنسانتره تغذيه شود .
اعتنا كافي در مسئله تامين مواد قضیه نياز گاو شير روستا و نسبت صحيح آن با انرژي كه ميزان قابل توجهي از آن از اندوخته هاي چربي تن تامين مي شود اعمال نماييد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

نکات کاربردی در مدیریت تغذیه دام :مدیران غالب واحدهای ساخت دامی بایستی با عجین نمودن هنر و تجربه گذشتگان با علوم پیشرفته تغذیه ای امروزی، آمیزه جالب توجهی را زیر عنوان مدیر تغذیه ای به وجود آورند که با کاربرد عملی این برنامه ها در گاوداری ها و با سود آور نمودن این بخش تولیدی، برای سرمایه گذاران این واحدها، موضوع مطمئنی را در ارتباط با تضمین اقتصادی فعالیت شان فراهم گردد . مدیران غالب گاوداری ها عمده علت پیروزی شان را در رابطه با علم و عشق و علاقه به مورد موضوع کار و پایین نظر تصاحب کردن نکات ریزی می دانند که در شرای چه معمولی و عملی می باشند ولی اکثر زمان ها از روءیت کرد اشخاص نهفته باقی مانده و یا به مورد اجرا گذاشته می شوند در پایین به یه خرده از آن ها که می توانند در مورد تغذیه کاربردی گاوهای شیری مفید و با فایده باشند اشاره می شود .

ماشین آلات خوراک دام

نکات
عمومی که در تغذیه گاوهای شیری باید رعایت شوند:
۱-گاوها را بر پایه تراز شیر واری یا میزان ایجاد دسته بندی نموده و بر شالوده نیازهایشان تغذیه نمائید .
۲- در ارتفاع سال از برنامه تغذیه ای که اقتصادی و بالانس شده و بتواند نیازهای حیوان رابرآورده نمایداستفاده نمائید .
۳- جهت مصرف حداکثر میزان طعام اختصاصی، خوشخوراکی جیره مد حیث بوده و برای این خواسته از اقلام خوراکی متنوع با کیفیت خوب به کارگیری کنید .

۴-دستگاه گوارش گاوها ازقسمتهای بسیارفعال بدن بوده برای فعالیت خوبتر این دستگاه از دادن مواد معین غافل نباشید .
۵-دفعات خوراک دادن به گاوها را تنظیم نموده و مطابق برنامه کار نمایید .

۶-گاوها عشق و علاقه خاصی به استفاده از علوفه های تازه و آب دار دارند در فیس در دسترس و ارزان بودن در تغذیه آنان به فعالیت ببریدو آب تمییز، تندرست و گوارا به چهره مستمر در اختیار گاوها قرار دهید .

۷-ترکیبات مواد مغذی اقلام خوراکی متنوع و متغیر می باشد با تحلیل آزمایشگاهی آنها از اجزاء مواد مغذی جیره فرموله گردیده اطمینان حاصل نمائید .

۸-شرایط محیطی مناسب علی الخصوص در فصول فصل تابستان و فصل‌زمستان را برای گاوها مهیا نمایید .

۹-تغییر در جیره غذایی را بتدریج انجام دادهواز جیره های ادغام به کارگیری فرمایید .(کنسانتره+علوفه) .

۱۰- ضمن خشبی بودن علوفه مصرفی اعتنا فرمایید که قطعات خرد گردیده علوفه ریز نباشند .

۱۱- تدابیر حتمی جهت به حداقل رسانیدن تلفاتخوراک را به فعالیت آورید .

۱۲- جهت اطمینان از اندازه کافی خوراک مصرفی،در جیره حد اطمینانرا مد لحاظ بگیرید .

۱۳- ضمن اختصاص دادن کارگران دلسوز و وظیفه شناس جهت رسیگی به تغذیه گاوها،کارگران این بخش را به دفعات عوض نکنید .

۱۴- تغذیه از مواد بو دار را در ۵/۰ تا ۲ ساعت قبلی از شیر دوشی یا آن‌گاه از شیر دوشی به انجام رسانید .

۱۵- علوفه ها را به مقطع طولانی ذخیره ننموده و در موقع مصرف از عدم وجود کپک و قارچ زدگی و اجسام فرنگی مطمئن گردید .

۱۶- برای رویا رویی با عارضه ها مصرف جسم فرنگی احتمالی مگنت یا آهن ربا به حیوان بخورانید .

۱۷- برنامه جنگ با انگلها بخصوص انگلهای دستگاه گوارش را با جدیت پی گیری نمایید .

۱۸- در موقع استفاده از جیره های دربردارنده ذرات ریز یا آردی به مراد بازده بهتر غذا مصرفی و پرهیز از ضایعات تنفسی از مواد خیس کننده و چسباننده نظیر چربی یا ملاس استفاده فرمائید .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

مکملهای املاح معدنی می بایست به نوع ای به کنسانتره بیشتر شود که تلیسه قدرت انتخاب خویش را از دست بدهد . احتیاجات کلسیم فسفر بایستی در تمام ارتفاع بازه زمانی رویش به دقت بالانس شود .

ماشین آلات خوراک دام
[۲]
هنگامی که تلیسه ها برای مدت طولانی در محیط بسته مراقبت می شوند یا از پس ما‌نده های زراعی استعمال می شود و یا علوفه برای مقطع طولانی انبار گردیده یا حرارت دیده و باران خورده حتماً از کامل کننده های ویتامینی استعمال کنند جیره ادغام یا این که کامل برای تلیسه ها یک غذای ایده آل هست زمانی که تغذیه به این فیس انجام می گیرد تلیسه ها توان تعیین خود را از دست می دهند . [۲] .

۳-
تغذیه از مقطع تلقیح تا ۲۴ ماهگی:
تلیسه های را که در این تیم قرار می گیرند می بضاعت صرفاً با علوفه رویش داد و برای اطمینان از اینکه تلیسه ها مواد غذایی مسئله نیاز خود را اخذ می کنند . تعیین ترکیب مواد مغذی طعام حائز اهمیت می‌باشد درصورتی که به تلیسه ها تلقیح شده علوفه های با کیفیت میانگین تغذیه شود . باید از مخلوط دانه برای تامین احتیاجات انرژی به کارگیری نمود از مصرف سیلاژ به تیتر فقط بخش علوفه ای خودداری شود تا تلیسه های بیش از حد تپل نشوند .
[۲]
برنامه ای تغذیه تلیسه بایستی دو هفته پیشین از زایمان تهیه گردد تلیسه ها طی این دوره همراه با گاوهای کم آب حفظ شده و جیره ای گاوهای کم آب را دریافت می کنند . علوفه ای قضیه استفاده می بایست تغییر و تحول یافته و مشابه علوفه مصرفی برای گاوهای شیرده بوده و اندازه مصرف روزمره آن بایستی ۴ تا ۵ کیلو گرم افزایش یابد تغذیه مخلوط دانه ای خاص که در ان از مکمل کلسیمی استعمال نشده می‌باشد باعث نگهداری آنان از تب شیر می گردد به هر درحال حاضر مقدار تغذیه بایستی بیش از یک سوم اندازه تغذیه به گله شیرده باشد پس از وضع حمل اندازه تغذیه می بایست به ۳ کیلوگرم در روز ارتقاء یابد .
[۲]
(جدول
۱-۶) ترکیبات کنسانتره بر مبنا نوع علوفه برای تلیسه های ۱۱ تا ۲۴ ماه
ترکیبات
نوع علوفه مصرفی
کنسانتره
asfed
علوفه
مخلوط بقولات
علوفه
گندمیان
سیلوی
ذرت
سیلوی
مخلوط بقولات
Cp%

۲۱

۱۱

۲۲

۹

ADF
%
۸

۲/۶

۵

۵/۵

TDN%

۹/۶۹

۵/۶۹

۶/۶۸

۷۱

Ca%

۲۸/۰

۳۷/۰

۹۲/۰

۲۲/۰

P%

۴۸/۰

۳۱/۰

۵/۰

۳۵/۰

%Mg

۳۳/۰

۳۹/۰

۳۶/۰

۲۴/۰

درصد
ماده خشک کنسانتره در کل غذا
۲۰

۱۵

۲۰

۱۵

مصرف
کنسانتره در روز (kg)
۸/۱

۴/۱

۸/۱

۴/۱

بر
گرفته از جدول (۱۰-۴) راهنمای رویش تلیسه های شیری
مصرف
آب:
آب تمیز و جدید باید به طور آزاد در اختیار گوساله ها قرار گیرد زیرا نبود آب سبب کاهش مصرف ماده خشک می شود . مصرف آب وابسته به بسیاری از فاکتورهاست مانند سن، مقدار بدن، دما و میزان مصرف علوفه که در (جدول ۱-۷ )آمده هست [۱] .

(جدول
۱-۷) میزان مصرف آب تلیسه ها
گروه
سنی
لتیر
در روز
یک
ماهه
۵/۷-
۵
دو
ماهه
۸-۵/۵

سه
ماهه
۵/۱۳-۱۱

۱۴-۱۵
ماهه
۵/۱۷-
۵/۱۴
۱۷-۱۵
ماهه
۲۷-۵/۲۲

۱۴-۱۸
ماهه
۳۶-۵/۲۷

بر
گرفته گردیده از جدول ۴-۴ راهنمای رشد تلیسه های شیری
این اندازه مصرف آب ۱۰- ۲۵ مرتبه سانتی گراد هست .

تعلیف
تلیسه ای روی مرتع
اکثر وقت ها گاودارها تلیسه را در مرتع موضوع غلظت قرار می دهند که باعث به رشد بطنی و افزایش وزن کمتر آنها می شود در‌صورتی‌که مرتع ناکافی باشد غذا کامل کننده می باشد سایر علوفه ها یا این که کنسانتره های بیش تر واجب می باشد . مراتع ایران به تنهایی قوی به رفع احتیاجات غذایی تلیسه های در حالا پرورش نمی‌باشد بخصوص در مسئله تلیسه های ذیل یکسال، اما می بضاعت برای رفع چکیده از احتیاجات از آن استعمال نمود .

چراگاههای بهاره سرشار از پروتئین املاح و ویتامینهاست اما از حیث انرژی نبود داراست وباید با تکمیل کننده انرژی یار شود . در فصل تابستان که رشد گیاهان مرتع نماید گردیده و چراگاه بالغ می شود می توان از علوفه انباری به کارگیری نمود در شرای در سنین ۶ تا ۱۲ ماهگی به تلیسه ها روزمره ۱ تا ۲ کیلوگرم کنسانتره با کیفیت خوب بدهیم روی مرتع رشد نیکی را شاهد خواهیم شد .

تغذیه
تکمیلی در مرتع
آزمایشهای تغذیه ای نشان داده که از اواسط فصل‌تابستان تا پایان آن کیفیت علوفه مرتعی کاهش می یابد و رویش تلیسه ها به تبع ان کم خواهد شد می توانایی این پرورش را با علوفه خوب و سیلو جبران نمود تلیسه هایی که روی مرتع پرورش می یابند و بایستی دی کلسیم فسفات عنار ناچیز مصرف و سنگهای نمک به چهره آزاد در اخیتارشان قرار گیرد در فیس بروز تتانی می بایست تکمیل کننده منیزیم را تامین نمود . در رخ پیدایش نفخ می بضاعت و توان از علوفه خشک و انباری به کارگیری نمود به کنسانتره حتماً یونوفر (مونترین یا لازلوسید) اضافه نمایید آب منزه و کافی درمرتع از اهمیت خاصی بر خوردار هست تلیسه هایی که از علوفه تازه استعمال می کنند نیاز چندانی به مکملهای ویتامینی ندارند پس در سیستم رشد در مرتع نگرانی متعددی در این مورد وجود ندارد . [۱] .

گروهبندی
تلیسه ها بر پایه وزن و جثه:
پایین هر شرایط مدیریتی همواره تلیسه ها بزرگتر غذای بیشتری مصرف می نمایند . به همین برهان نرخ پرورش درون مجموعه دامنه وسیعی دارااست .
برای رفع این ایراد روشهایی مثل قفلهای گردن در محل آخورها گروهبندی تلیسه ها بر پایه دامنه سن و وزن وجود دارا هستند که توسط آن مقدار مصرف غذا در اختیار گرفتن می شود ادله دیگر وسعت دامنه پرورش تلیسه ها، وجود اقتدار تعیین غذاست تلیسه ها مواد خوراکی را بر مبنا خوش خوراکی سلقیه انفرادی انتخاب می نمایند و قابلیت و امکان داراست برخی موارد را کمتر مصرف کنند برای رفع این اختلال به کار گیری از جیره بدون نقص توصیه می شود



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

دوره
بحرانی در زندگی گاو ماده هیچ دوره ای بحرانی تر از زمان انتقال ،که از اواخر زمان آبستنی تا اوایل زمان شیردهی می باشند، وجود ندارد . پایان دوره آبستنی و ابتدا عصر شیردهی با تغییرات هورمونی هم پا می باشد . این تغییرات در غلظت هورمون های باطن ریز، صورت می گیرد که مسیر مواد مغذی از ذخیره شدن در تن مادر را به سمت سنتز شیر و تغذیه گوساله نوزاد تسهیل می کند .

ماشین آلات خوراک دام
افزایش سرعت بالا غذا در پس از زایش قادر است شدت توازن منفی انرژی را بکاهد و تندستی و تولید دام در زمان انتقال را بهبود دهد( (Hayirli and Grumme2004
این راهکارهای مدیریتی و تغذیه‌ای در دوره پیش از زایش جهت تحریک خوراک در پیش از زایش و کاهش جابجایی (موبیلیزاسیون) 1)استفاده از NDF منابع علوفه ای مطلوب در جیره برای افزایش حجم محتویات شکمبه ای(Allen ,2000) 2) ارتقاء سطح NFC و یا این که به کارگیری از منابع چربی در جیره به مراد افزایش مرحله انرژی جیره ((NRC, 2001 3) ) استفاده از منابع خوراکی خوش غذا با امکان هضم پذیری بالا Voelker and Allen ,2003) ) 4) استفاده از افزودنی‌های خوراکی پیش‌ساز گلوکز به‌منظور تامین انرژی در دام(Dan et al 2007) یک عدد از استراتژی های بهبود توازن منفی انرژی در عصر انتقال ، به مراد عادت پذیری گاوها، افزایش مرحله NFC و یا به کارگیری از منابع چربی در جیره به منظور ارتقا سطح انرژی جیره میباشد .
به کارگیری از سطح ها بالای NFC و یا افزایش ناگهانی آن در جیره و یا این که عدم حضور بافر کافی در شکمبه باعث بروز اسیدوز میگردد (NRC, 2001)
غذا
مصرفی در خلال عصر انتقال بحرانی طعام مصرفی گاو در پایین ترین حد خود در چرخه آبستنی-شیردهی قرار دارد .به حیث می برسد در هنگامی که تقاضا برای مواد مغذی ،با بیشترین سرعت، در درحال حاضر ارتقا است،ماده خشک مصرفی در زیر ترین حد خود می باشد . مارکوآرت و همکاران 1997 اشاره کرده اند که در 14 روز انتها آبستنی ،هم برای گاوهای برنا (در زایش نخستین و دوم) و هم برای گاوهای کهن سال (در زایش سوم یا بالاتر)ماده کم آب مصرفی 25 تا 50 در صد کاهش می یابد . چهار عنصر پرمصرف نقش پررنگ ای در سندرم گاو زمین گیر داشته که متاسفانه اکثر اوقات با زایش گاو ارتباط دارا‌هستند .همانگونه که کلسیم،فسفر،منیزیم و پتاسیم خون برای وظایف عصبی و ماهیچه ای اضطراری میباشند مقادیر ناکافی این مواد مغذی می توانند سبب ساز به از دست دادن بضاعت و توان گاو در برخاستن از زمین و ایستادن بر روی پاهایش شوند .

مطالعه دی گاریس و همیاران در سال 2009 نشان داد: خطر ابتلا به ورم پستان بالینی در 180 روز اول دوره شیردهی در اثرتغذیه با جیره های دوره انتقال که جهت ساخت تعادل مثبت انرژی و پروتئین تهیه شده اند، افزایش می یابد . کلیه گاوهای زمان انتقال جهت کاهش خطر ورم پستان محیطی و آلودگی گوساله به عامل ها میکروبی، می بایست در محیطی کم آب و تمیز وضع حمل نمایند . حجم آغوز تولیدی در اولین دوشش، هم بستگی منفی با غلظت ایمونوگلوبولین جی دارد .(پریتچت و همیاران 1991) جویس و سانچز(1994) تاکید نمودند که گوساله های متولد شده از گاوهای تغذیه شده با جیره های با بیش از با DCADپایین، در گیر اسیدوز متابولیکی مزمن شدید شده که این موقعیت می تواند موجب کاهش جذب ایمونوگلوبولین های آغوز شود .

سازش
شکمبه: شواهد جان دار نشان می دهند که که قسمتی از فرآیندهای سازشی شکمبه ،نیازمند افزایش طول پرزها و همچنین ارتقاء نواحی جذبی آن ها می باشد(دیرکسن و همکاران 1985)علاوه بر این ،جمعیت میکروبی شکمبه جهت برقراری اکوسیستم پایداری از باکتری های آمیلولیتیک (مصرف کننده نشاسته) به بازه زمانی کافی نیاز دارا هستند .این باکتری ها که دربرگیرنده استرپتوکوکوس بوویس و جور های لاکتوباسیلوس هستند،مقادیر زیادی اسید لاکتیک ساخت می کنند که موجب کاهش شدید اسیدیته محیط شکمبه می شود .باکتری مصرف کننده اسید لاکتیک مثل مگاسفرا السدنی،سلنوموناس رومیناتوم،و گونه های ویونلا مقادیری از اسید لاکتیک را به پروپیونات تبدیل کرده و با این کار موجب تعدیل اثرات نشاسته بر اسیدیته شکمبه می شوند .تحت بودن پی اچ شکمبه از 6 موجب اختلال هضم فیبر می شود و مصرف ماده کم آب در اسیدوز پایین بالینی کاهش می یابد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 تير 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد