نوشته شده توسط : علی پور

اهمیت
چریدن در پرورش گوسفندان چریدن گروه ای از فرآیند ، در تغذیه گوسفندان می باشد که طی این کار، گوسفند انرژی مورد نیاز برای بقا و ادامه معاش خود را از همین علف ها تامین می نمایند ، چریدن در فضای باز می تواند برای رویش دهنده جنبه اقصادی هم داشته باشد ، البته وقتی می تواند بیشینه و کمینه ی دما بازده را داشته باشد که چراگاه زمینه حیث ، بسیار بی نیاز از علوفه باشد .

ماشین آلات خوراک دام


ولی نکته مهمی که می بایست مد لحاظ قرار داد این هست که دامدار یا چوپان می بایست از منش صحیح استفاده از چراگاه اطلاع داشته باشد ، تا دام هایش بتوانند به طور دایم از این علوفه ارگانیک استفاده نمایند و به ریشه علف ها آسیبی وارد نکنند .

دسته های متفاوت مرتع ( چراگاه ) اشکال متعدد مراتع ، به خود رو بودن و یا آدم کاشت بودن آنها بستگی دارند . دامداران گهگاه گیاهانی نظیر : یونجه ، شبدر ، ذرت می کارند که برای تغذیه دام هایشان موثر هست ، که مدل نخستین را ارگانیک و بعدی را تصنعی گویند .
o
مرتع مالامال درخت این مراتع معمولا مالامال از درخت می باشند و به رخ ارگانیک روییده گردیده اند . اگر فاصله درخت ها از نیز دوچندان باشد ، به طوریکه نوروفروغ از لابه لای آن‌ها رد شود و قابلیت و امکان رشد علوفه در آنها وجود داشته باشد ، می توانند به تیتر چراگاهی مطلوب ، برای تغذیه دام از آنها به کار گیری کرد .
o
مراتع بدون درخت این مراتع ، به عبارتی طور که از نامشان مشخص و معلوم میباشد ، درخت و درخچه در آن‌ها وجود ندارد . بلکه مشتمل بر گیاهان علفی و بوته های یک ساله و یکسری ساله می باشند .

گوسفندان چه نوع مراتعی را دوست دارند؟ گوسفندان بیشتر مراتع کوهستانی را ترجیح می دهند ، این مراتع معمولا در نواحی نیمه خشک و نصفه مرطوب چشم می شوند .

فرآیند چرای گوسفند به صورت زیر میباشد : o
چرای باز در این رویه گوسفندان به چهره مستمر و در تمام طول سال به چرا در مراتع درگیر می باشند . گوسفندان به طور غریزی ، ابتدا آغاز به میل کردن علف در قسمت های مرغوب می نمایند و بعد به نصیب های دیگر می مراحل . در این شرایط مرتع توسط گوسفندان ، به شرایط غیر یکنواخت تبدیل می شود .
o
چرای بسته در این منش چوپان یا دامدار با توجه به تحلیل کلی ای که از مرتع انجام داده می‌باشد ، سعی می کند مرتع را به بعد ها مختلف تقسیم نماید .
که مشتمل بر مراحلی میباشد از پاراگراف : 1 . چشم به راه می ماند ، علوفه ها به مرحله از رویش برسند و تا مقدار ای رشد نمایند و آنگاه از گذشت این مدت بازه زمانی ، دام های خویش را برای چریدن در این مراتع رها می نماید .
2 . یا این که آنکه دام ها را برای مدتی (مثلا 2سال ) به چرا گاه مشخصی که مد نظرش می‌باشد نمی برند تا به چراگاه استراحت بدهد و چراگاه بتواند خویش را توانمند و مهیا نماید .
3 . زمین ها را قطعه بندی می کند و هر قطعه از زمین را نوبتی و برای مدتی خاصی برای چریدن در اختیار گوسفندان قرار می دهد تا بقیه زمین ها بتوانند تا زمین رسیدن نوبتشان خود را ترمیم و استراحت کنند .
4 . روش دیگر برای چریدن گوسفندان ، ترکیب همه راه های ذکر گردیده در بالاست که چوپان می تواند با اعتنا به شرایط آب و هوایی و … .هر کدام و یا این که ترکیبی از راه ها را انتخاب کند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

استانداردهای
تاسیسات شیردوشی
مسافت واحد شیردوشی از تمامی قسمت‌های مختلف دامداری یکسان باشد . تمام مسایل بهداشتی در شیردوشی بایستی رعایت شود و همگی امکانات می بایست قابل شستشو باشند و دارنده آب سرد و گرم باشد . تجهیزات انتقال شیر به ماشین‌ها می بایست کاملا بهداشتی باشند . گنجایش واحد شیردوشی مطلوب باشد و دارنده نور و تهویه کافی باشد .

کالا درب‌های محل ورود و دستگیره‌ها باید از محصول گالوانیزه و قابل شستشو باشد . چاله و دیوارهای شیردوشی بایستی از کاشی سپید ساخته گردیده باشد و امکانات لازم برای سرد کردن شیر وجود داشته باشد . بعد از آن از نقطه پايان دوشیدن شیر کف شیردوشی و امکانات را با مواد ضدعفونی کننده بشویید . برای ممانعت از ورود حشره‌ها بالای در‌ب‌ها از توری به کارگیری شود .

 ماشین آلات خوراک دام

 

 


پباده سازی
انبار علوفه و سیلو
در پباده سازی انبار علوفه باید اعتنا شود تا طوری ساخته شوند تا کامیون‌ها آسوده بتوانند وارد شوند . در ورودی انبار گودال ضدعفونی کامیون ساخته شود و دیوارها یه خرده بلندتر از دور و اطراف باشند . از ورود جوندگان و طیوران به انبار پرهیز شود زیرا بیش از 70 درصد هزینه سرازیر و تولید دامداری مربوط به تهیه طعام دام میباشد .

ساختمان سیلو می بایست متناسب با ناحیه باشد بهترین دسته آن دارای ساختمان افقی با کف پاره ای شیب دار و دو دیواره روبروی هم و دو دیواره باز می‌باشد . گذشته از انبار کردن علوفه می بایست دیواره‌های آن با آب آهک 3 تا 4 درصد ضدعفونی شود .

 

معرفی
انواع طعام دام
یونجه

یکی از خوراک‌های با قیمت در تغذیه دام یونجه است . زمان برداشت یونجه زمانی میباشد که یک سوم بوته ها به گل بنشینند . در جیره غذایی گاو شیری، دربین دو تا چهار کیلوگرم یونجه در روز کافی و مطلوب است .

علف
باغ این علف در تغذیه گاو شیری و پرواری استفاده می‌شود . به ادله داشتن رشته‌های بلند، نشخوار دام‌ها را مضاعف می‌کند . به علاوه در گاوهای شیری سبب ساز بخش اعظم شدن چربی شیر میگردد . برای پرهیز از بیرون شدن سریع خوراک‌های آردی از بدن دام‌های پرواری از این علوفه به کار گیری می‌کنند .
کاه به علت کم آب و پُرحجم بودن، قیمت غذایی متعددی برای دام ها ندارد . از نظر بها غذایی، کاه جو از کاه گندم خوبتر و کاه گندم از کاه برنج بهتر می باشد . برای دام‌های سنگین وزن بهتر می‌باشد که کاه به صورت رشته‌های بلند باشد . مصرف کاه می بایست کم و به میزان لازم باشد . هر چه میزان این علوفه در جیره غذایی دام ها بخش اعظم باشد، سرعت هضم خوراک کمتر میگردد . خوب تر می‌باشد کاه را همیشه بعد از آن از خوراک‌های دیگر به دام ها بخشید .
در شرای کاه و علوفه‌های مانند آن به رخ بی نیاز شده به دام ها داده شوند . ارزش غذایی عمده دارا‌هستند . برای گاوهای کم آب می بضاعت میزان بیشتری از این علوفه در جیره غذایی قرار اعطا کرد .

سیلوها:
برای به کارگیری اکثر و خوب تر از علوفه‌های خشک و هضم بهتر این علوفه‌ها، آنها را سیلو می کنند . می‌توان سیلاژ را در گروه مواد علوفه ای قرار داد . تخمیر در اختیار گرفتن گردیده مواد رطوبت دار نظیر علوفه ذرت، یونجه، جو، سورگوم و شبدر موجب ایجاد و فرآوری سیلاژ می شود و غذایی بی مثل برای انواع دام به اکانت می‌آید . مقطع نگهداری این خوراک‌ها با استعمال از تخمیر طولانی تر شده و همینطور مواد اثر گذار انرژی زا به مراد تقویت دام را در خویش داراست .


خوراک‌های
فشرده شده یا این که کنسانتره دامی علوفه‌های آردی و خوراک‌هایی که از رشته‌های پاره ای تشکیل شده‌اند خوراک‌های کنسانتره‌ای می‌گویند . وقتی اندازه مشخصی از علوفه‌هایی مانند جو، سبوس، تفاله چغندر قند، کنجاله تخم پنبه را با تکمیل کننده های معدنی و ویتامینی ترکیب کنند، طعام کنسانتره تهیه میگردد .
برای برطرف کردن نیاز غذایی دام‌هایی که ایجاد بالایی دارند، علاوه بر علوفه می بایست مقدار مشخصی از کنسانتره دامی نیز استفاده کرد . به گاوهای بومی و دورگ روستایی که اکثر از هشت کیلوگرم شیر ساخت می‌کنند، می بایست مقدار مشخصی کنسانتره بخشید .
برای تهیه و تنظیم کنسانتره به وسیله خویش دامدار، میتوانید از امر تحت استفاده کنید . این امر برای گاو شیری که در بین ده تا پانزده کیلوگرم شیر ساخت می‌کند، مطلوب میباشد .
میزان جو 35 تا 40 درصد، سبوس گندم 30 تا 35 درصد، تفاله چغندر قند 8 تا 10 درصد، کنجاله تخم پنبه 5 تا 7 درصد، نمک 0 .5 و سبوس برنج 6 تا 8 درصد بایستی باشد . به این مواد کمی کربنات کلسیم یا دی کلسیم فسفات نیز بیش تر می نمایند .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ولی تمام دامداران،‌نشانه های یك دام خوب را می دانند .
ولی آیا از میزان اهمیت هر یك ازاین نماد ها هم تدبیر دارید؟ آیا مهم ترین علامت و مقدار آن‌ها را می دانید؟
دراین مطلب تلاش گردیده شما را درخرید یك گاو شیری خوب و پرمحصول یاری كنیم . همینطور اساسی ترین نماد های یك گاو شیری خوب را به شما معرفی كنیم .

به این ترتیب، با خرید دام عالی و پرمحصول هم ساخت خیر و خوبی خواهید داشت وهم دام های غیرمناسب وكم فرآورده خود را كم كم با دامهای پرمحصول،‌عوض كرده و نژاد گاوهای خویش را اصلاح می كنید .

ماشین آلات خوراک دام

نشانه
های همگانی گاو سالم
گذشته ا زخرید گاو شیری بایستی ازسالم وبیمارنبودن آن اطمینان پیدا كنید . بایستی توجه كنید كه گاو موضوع حیث به طور تروتمیز واكسینه شده هست وكارت بهداشت دارد . یك گاو سالم،‌تحرك كافی،‌چشمان شفاف، درشت و براق،‌موهای براق و تمیز،‌گوش پررنگ و سیخ ،‌پوزه صاف و مرطوب و لب های گشاده داراست .

اعتنا كنید تا حركت های غیر طبیعی گاو را با تحرك وشادابی آن اشتباه نگیرید . گاو را حركت دهید تا ازمناسب بودن فاصله سم ها،‌راه رفتن منظم گاو ولنگ نزدن آن،‌مطمئن گردید .

ویژگی
های مخصوص گاوهای شیری
1-
قد و قامت(اندازه قد)
خوب هست بدانید كه قد حیوان اثری درشیردهی آن ندارد .
ولی گاو كوچك و ضعیف به علت این كه نمی تواند غذای بیشتری بخورد ودرتلقیح تصنعی و مصنوعی به اسپرم های خوب،‌جواب نمی دهد،‌برای حفظ مناسب نیست .
در هر حال گاوها را به سه دسته تقسیم می كنند:
1-
قد بلند به طول 150 تا 5/147 سانتی متر
2-
قد متوسط به طول 140 تا 5/137 سانتی متر
3-
كوتاه قد به طول 130 تا 5/127 سانتی متر
. . . .

 

2-
عمق بدن
عمق تن گاو شیری را با خط كشهای منحصر (كولیس) اندازه گیری می كنند . ولی با دیدن ظاهر گاو نیز می توانایی به عمق بدن آن پی موفقیت . به طوری كه هرچه فاصله گودی شیر تا آخری دنده از قسمت عقبی حیوان عمده باشد، آن حیوان غذای بیشتری می تواند بخورد و توان ایجاد بالاتری داراست . البته این صفت رابطه مستقیمی بامیزان ساخت شیر ندارد اما درعمر اقتصادی وتوانایی گاو برای ساخت بیشتر اثر داراست .

3-
زاویه دار بودن بدن درمنظر پشتی
این صفت به طور بی واسطه با شیرواری گاو رابطه دارااست . زاویه داربودن یعنی هر وقت از عقب حیوان به سمت سرش نگاه كنیم،‌یك زاویه تیز كه در راستای آخری گردن باریكتر می شود،‌ببینیم . هرچه این زاویه تیزترباشد ، دام ازنظر ویژگی های شیرواری،‌وضعیت بهتری دارااست . ولی بایستی دقت داشته باشید كه نباید این صفت را با لاغری گاو نادرست گرفت .

زاویه داربودن گاو درمنظر پشتی نشان می دهد كه این گاو سروگردن كشیده،‌دنده های پر رنگ و دقیق وبدنی كشیده و موزون دارد . درحقیقت كمر صاف، محكم و قوی،‌گردن نازك و كشیده، نداشتن غبغب وزاویه داربودن گلو موجب به وجود آمدن چنین زاویه ای گردیده میباشد .

4-
عرض وزاویه كپل
پهنا كپل ارتباط مستقیمی با زایمان سهل وبه دنیا داخل شدن گوساله سالم و درشت دارااست . هرچه پهنا كپل گاو شیری اکثر باشد، خوب تر است . برای درک کردن عرض كپل، كافی می باشد كه فاصله دو استخوان مفصل خاصره راست و چپ گاو را اندازه گیری كنیم . فاصله این دو، نشان دهنده پهنا كپل گاو هست .

نكته
مهم
نكته اساسی دیگر این می باشد كه زاویه كپل گاو بایستی یك شیب ملایم از سمت برجستگی مفصل ران به استخوان وركی تحت گاو داشته باشد . برای میزان گیری این زاویه بایستی به استخوان مفصل ران گاو اعتنا كنید وشیب آن را نسبت به محل پین گاو محاسبه كنید . شیب بالاتر و شیب ذیل خیس برای گاو شیری مطلوب نیست و موجب غم هایی درتولید مثل وخروج ناقص ترشح های رحمی گاو می شود . همچنین ظریف بودن و یك نواختی دم ازمحل اتصال تا انتها،‌نشان دهنده شیرواری گاو می‌باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

سالن
شیردوشی
تولید تالار شیردوشی یکی از مهم‌ترین مواقعی هست که می بایست در پرورش بزهای شیری مد لحاظ قرار بگیرد . بزها در ارتفاع روز دستکم دو توشه و حداکثر سه توشه به این محل منتقل گردیده و شیردوشی می شوند . بیشترین اندازه شیر در هفته دوم تا دهم بعد از زایش تولید می شود و پس از آن ایجاد شیر بزها روزمره کاهش می یابد . طول دوران شیردهی به نژاد، روش مدیر و کیفیت و اندازه غذا بستگی داراست . شیردوشی بزها ممکن است به وسیله دست و یا با به کارگیری از اتومبیل شیردوشی انجام گیرد، اما در هر دو چهره بایستی محلی غیر وابسته و بهداشتی برای دوشش بزها در یک دامداری ساخته و مهیا شود . در روستا و یا دامداریهای کوچک ممکن می‌باشد بزها با دست دوشیده شوند، اما در دامداریهای گرانقدر برای سهولت و تسریع شیردوشی باید با دستگاه دوشیده می­شوند .

ماشین آلات خوراک دام

هنگام شیردوشی چه بصورت دستی و چه با دستگاه، اضطراری میباشد ابتدا دام به نیکی مهار و بعد از آن دوشیده شود . برای این عمل بایستی باکس یا جعبه شیردوشی طراحی شود . جعبه انفرادی یا این که مقام شیردوشی بزها می بایست بگونه ای باشد که قابلیت و امکان چرخش بز در آن وجود نداشته باشد .

در تعیین مساحت سالن شیردوشی بایستی بعد ها و تعداد سکوهای شیردوشی، راهروهای خوراك دهی، آخورها،محل شستشوی ظروف، محل ذخیره و محافظت موقت شیر و محل عبور و مرور کارگران را پیش بینی نمود . بر مبنا یک توصیه می بضاعت مساحت سالن شیردوشی را با دقت به اندازه گله، مساوی 10 درصد مساحت محل استراحت بزها انتخاب نمود .

تالار
شیردوشی بز


وضعیت
بهداشتی شیردوشی
جنس مصالح مسئله به کارگیری درکف و دیوارهای تالار شیردوشی بایستی از موادی انتخاب شوند که بهداشتی بوده و قابل شستشو باشند . شاید به کارگیری از بتن(در چهره قیمت مناسب) بهترین مورد برای ایجاد کف تالار شیردوشی باشد . برای پوشش دیوارها نیز می بضاعت از سیمان، سرامیک و یا هر جور مصالح قابل شستشوی دیگر استعمال کرد . وجود روشنایی و تهویه کافی در تالار شیردوشی از لازمات هست . چون ریزش آب بسیار و بخار ایجاد گردیده در سبب ارتقا رطوبت محیط و کاهش تهویه می شود .

استفاده از توری های فلزی جهت نصب در پشت پنجره ها مانع از ورود حشرات به درون تالار و آلوده و کثیف شدن شیر خواهد شد . برای اطمینان از سالم دام ها وپیشگیری از آلودگی های احتمالی، تمیزکاری سالن شیردوشی بایستی بصورت مرتب و پس از هر سطح شیردوشی انجام شود .


مدیریت تغذیه
از آنجا که هزینه طعام 70 تا 75 درصد کل هزینه های رویش را دربرگیرنده می شود، لذا یک دامدار قبلی از مبادرت به تشکیل گله پرورش بز می بایست تکلیف منبع خوراک آن ها را مشخص کند . بعضا بر این عقیده اند که با اعتنا به این‌که عادت چریدن و تعلیف از مراتع ارگانیک در بزها نهادینه شده است، لذا پرورش بز سوای در لحاظ تصاحب کردن چراگاه برای آن‌ها عملا غیر ممکن میباشد . واقعیت آن می‌باشد که بزها بصورت ارگانیک به جنبش در فضای باز و مرتع نیاز دارا هستند . تأمین همگی یا این که گزیده از غذا بزها از مرتع اکثر در بخش ها دارنده آب و هوای معتدل و دارنده مراتع مناسب قابل پیشنهاد است .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


مراتع قشلاقی
• در دشت‌ها و بخشها اندک ارتقاع و نسبتاً گرمتر از بخش ها ییلاقی که در فصول سرد به کار گیری میگردد .

ماشین آلات خوراک دام
سرخس، ترکمن صحرا، دشت گرگان ، دشت مغان، جلگه خوزستان و محیط کویر

مراتع میان‌بند
• فی مابین مراتع ییلاقی و قشلاقی برای فصل فصل بهار و پاییز . مراتع مجاور آبادی در تمام سال به کار گیری می‌گردد .یادگرفتن
رویش گوسفند• روش‌ھای چرای گوسفند در مراتع
یک سیستم چرایی مناسب که حداکثر استعمال از مرتع و در بھترین مرحله رویش گیاھان مرتعی با کمترین صدمه به مراتع و دام‌ھای چراکننده که قابلیت و امکان اجرایی داشته باشد بایستی پباده سازی شود .

دو
سیستم چرا برای به کار گیری از مراتع قابل ذکر است:
• رویه چرای مداوم یا این که ممتد مشتمل بر چرای مداوم مطلق و چرای مداوم نسبی که در خط مش نسبی قسمتی از مراتع در فصل پرورش علوفه چرانیده نمیشود و یا این که در تمام طول شبانه روز چرانیده نمی‌شود و شب غذای دستی می‌دھند .

• شیوه چرای متناوب شامل چرای انتقالی و چرای نواری . چرا ممکن هست به صورت ترکیب باشد: چرای توام گوسفند، بز و گاو و چرای توام میش و بره . معمولا ورود دام به مراتع در ابتدای بھار و خروج در فصل پاییز است .


رویکرد چرای انتقالی
در این شیوه مرحله مراتع با استعمال از فنس یا حصار به تعدادی قطعه تقسیم می‌شود . میزان این قطعات بستگی به میزان گله، احتیاجات آنھا و تولید مرتع داراست . مزیت این روش از اعمال نامناسب توان انتخابی گوسفند و غلبه گیاھان غیر خوش‌خوراک و مھاجم جلوگیری می نماید و ھمچنین با تهیه دقیق این منش از حالت‌ھای چرای مفرط یا چرای کمتر از حد موضوع نیاز خودداری می‌گردد .

این خط مش ممکن میباشد به رخ بی آلایش مشتمل بر تقسیم مرتع به دوقسمت باشد و انتقال گله در مجال مناسب و یا این که به ھمراه استعمال از آغل که معمولاً شب‌ھا مسئله استفاده قرار می‌گیرد .

در جمهوری اسلامی ایران که ھم دارنده روش‌ھای سنتی پرورش گوسفند وبز ھستند و ھم آب و ھوای سرد در بخش اعظم نقاطی که پرورش معمول است، وجود دارد بھتر می باشد از این روش به کار گیری شود .

رویه
چرای نواری
• در این شرایط سطح مراتع را به یک سری قطعه تقسیم میکنند پس از چرای کافی در قطعه نخستین به قطعه دوم و از قطعه دوم به سوم و… . انتقال داده می‌گردد . در کشورھای توسعه یافته با حصار الکتریکی این قطعه بندی‌ھا را انجام می‌دھند .

این رویکرد مناسب کشورھایی نظیر نیوزلند و آمریکا هست که دارنده مراتع عالی ھستند .

در کشور‌ایران نیز ممکن است دامداران به این نتیجه رسیده باشند که چرای یک قسمت از مرتع و قرق نصیب دیگری از آن در ھمان بازه زمانی و سپس چراندن قسمت قرق شده و قرق کردن قسمت چرانیده گردیده قبلی مزایای متعددی دارااست .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

این نژاد یکی از کهن ترین نژادهای منشاء گردیده در جنوب انگلستان می باشد . جثه این نژاد گرانقدر با با جور تن بلوکی است . بیده ای متراکم وبهتر از دیگر نژادهای پشم دراز ایجاد مینماید و و بهمین دلیل سازگاری بهتری نسبت به رطوبت و بخشها مرطوب در مقایسه با بقیه نژادهای پشم دراز دارااست . این نژاد در برناکمه های تلاقی نژادی موضوع به کار گیری قرار می‌گیرد .

4
- نژادهای پشم تلاقی یافته
الف
- کلمبیا ( Columbia )

 

ماشین آلات خوراک دام
منشا این نژاد امریکا هست و از تلاقی بین قوچ لینکلن و میش رامبویه به وجود آمده می باشد . انگیزه از این تلاقی به وجود آوردن نژادی می‌باشد که سازش بهتری با بخشها کوهستانی داشته باشد .

کلمبیا جثه ای والا و بدنی بلوکی داراست . این نژاد وسیع ترین نژاد تلاقی یافته است . فیس ، گوشها و پاهای سپید داشته و بدون شاخ می‌باشد .در
روی چهره گوسفند کلمبیا پشم وجود ندارد و دارای پاهایی میباشد که از کمی از بقیه نژادها بلندتر است
وزن پشم های چیده شده در حدود 5/4 تا 9/5 کیلوگرم هست و ایجاد گوشت لخم قابل قبولی دارااست . کلمبیا غالبا در تلاقی با نژاد فیس سیاه که دارای پشم متوسط هست استعمال شده و هدف از این تلاقی ساخت بره های بازاری میباشد .

ب-
کوریدال ( Corriedale )

 

 


منشا آن نیوزلند هست .این نژاد حاصل از تلاقی فی مابین قوچهای لینکلن و لایسستر با میشهای مرینوس هست .

کوریدال دارنده جثه میانگین وکمی والا می‌باشد فیس ، گوشها و پاهایی سفید رنگ داشته و فاقد شاخ می باشد . این نژاد تولید پشم و گوشت کیفیت بالا خوب را دارا بوده و وزن بیده آن 5/4 تا 8/6 کیلوگرم در سال میباشد .

ج
- پاناما ( Panama )

 

 


این نژاد از امریکا منشاء یافته . نژاد پاناما حاصل تلاقی قوچ رامبویه و میش لینکلن است . رنگ صورت ،گوشها و پاها سپید بوده وجثه والا ،تیپ بدن بلوکی و بدون شاخ بودن از خصوصیات نژاد پاناما میباشد .

گوسفند پاناما اندکی گوچکتر از نژاد کلمبیا بوده ولاشه کمی گوشتی داشته و در سنین اول چربی در تن آن ذخیره میشود .

درباره ی
- راملدال ( Romeldale )

 

 


منشاء راملدال ایالات متحده امریکا میباشد و از تلاقی بین قوچ رامنی و میش رامبویه بوجود آمده می‌باشد .

این
نژادجثه ای میانگین وبدنی بلوکی داشته ، رنگ چهره ،گوشها و پاها سفید بوده
و فارغ از شاخ می باشد . وزن بیده آن 5/4 تا 9/5 کیلوگرم میباشد . راملدال در تلاقی با میشهای پشم دقیق موضوع به کارگیری قرار گرفته و بره های سازگار با شرایط رشد در مرتع را به وجود می آورد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

پباده سازی وب با HTML هم دقیقا به همین رخ می باشد . HTML به شما امداد می‌نماید تا با استفاده از تگ ها، ساختار و ساختمان کلی کاغذ وب خویش را توصیف کنید؛ برای مثال بگویید که منو کجاست، هدر کجاست، فوتر کجاست و… .بعد از آن در روند بعد، توسط ابزارهای دیگر، میتوانید برگه اینترنت ساده‌ای که پباده سازی کردید را زیباتر و چشم‌نوازتر نمایید .

طراحی سایت در مشهد
دستورالعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارا هستند که محتوای یک ورقه وب، با آنان نشانه‌گذاری گردیده و بدین‌ترتیب، شیوه نمایش آن کاغذ برای مرورگرهای وب، تعریف می گردد . تا به امروز ۵ ورژن از HTML عرضه شده‌است .
مولفه های HTML از روش تگ‌های قرار گرفته در پرانتز شکسته مشخص و معلوم می گردند . تگ‌هایی مانند و محتوا را به صورت مستقیم به صفحه، معرفی می کنند . بقیه تگ‌ها مانند< داده ها مربوط به متن مدرک را ارائه داده و میتوانند سایر تگ‌ها را به تیتر مولفه‌های فرعی در خویش جای دهند . مرورگرها، تگ‌های HTML را سناریو نمی‌دهند بلکه از آن ها برای تعبیر و تفسیر محتوای صفحه منفعت می‌برند .

HTML می‌تواند برنامه‌های نوشته شده به گویش اسکریپتی مثل جاوا اسکریپت را که بر رفتار و محتوای صفحه های وب تاثیر می‌گذارند؛ در خویش جای دهد . به کار گیری از CSS ظواهر و آرایش محتوا را توصیف می‌کند . کنسرسیوم جهانی اینترنت که استانداردهای HTML و CSS را توصیف می‌کند، از سال ۱۹۹۷ استعمال از CSS را روی HTML ظاهری سفارش کرده می باشد .

 

تاریخچه
بروز HTML در سال ۱۹۸۰، فیزیکدان «تیم برنرز لی» (Tim Berners-Lee)، یکی از پیمانکاران CERN، سیستم ENQUIRE را توصیه کرد . این سیستم برای دانشمندان CERN ساخت شدهبود تا از آن برای به کارگیری و اشتراک‌گذاری اوراق استعمال نمایند . در سال ۱۹۸۹، برنرز لی یادداشتی نوشت و در آن یک سیستم اینترنتی ابر نوشته (Hypertext) را توصیه اعطا کرد . «برنرز لی» HTML را معین کرد و نرم افزار مرورگر و سرور را در اواخر ۱۹۹۰ نوشت . در آن سال، برنرز لی و مهندس دیتا سیستم‌های CERN، به صورت مشترک درخواست بودجه کردند ولی آن پروژه به چهره قانونی توسط CERN پذیرفته نشد .
اولی تعریف عمومی از HTML سندی به اسم «HTML Tags» بود که آغاز به وسیله تیم برنرز لی در آخرها ۱۹۹۱ در وب قرار گرفت . این مدرک ۱۸ مولفه تشکیل‌دهنده طرح اول و نسبتا ساده از HTML بود .



:: برچسب‌ها: طراحی سایت در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ما بیشترین برهه زمانی و پول خویش را صرف خنک کردن گاوهای تازه زا، خنک کردن گاوهای پرتولید و گاوهای قبلی از زایمان می کنیم و گاوهای کم آب را معمولا در حق تقدم بعدی قرار می دهیم . اما تحقیق در دانش گاه کالیفرنیا نشان بخشید که خنک کردن گاوهای کم آب می تواند یک سرمایه گذاری عاخنک نمودن گاوهای خشک متساوی تولید شیر بالاتر هست .

ماشین آلات خوراک دام
در شماره ژوئن 2006 روزنامه دیری ساینس مقاله ای وجود دارااست که اثرات طولانی تر کردن یک سایه بان پارچه ای و فن بالای آخور گاوهایی که پیش از این از یک آب پاش برای خنک کردن گاوها در هنگام تناول کردن به کارگیری می کردند را نظارت کردند . در این تحقیق 524 گاو هلشتاین در ارتفاع 3 هفته آخر دوره بی آبی شان به صورت تصادفی برگزیده شدند و در دو رده مختلف قرار گرفتند که یکی تنها مجهز به آب پاش در بالای آخور بود و دیگری علاوه بر آب پاش به سایه بان پارچه ای و فن مجهز گردیده بود . در هر دو مقام منطقه استراحت سایه بان وجود داشت تا گاوها در چهره رغبت از آن استفاده نمایند . نتایج از 20 ژوئن تا 20 اکتبر تصویب شدند .

محققان دریافتند که گاوهای ساکن در منزلت های دارنده آب پاش و سایه بان و حرفه روزمره 5/1 کیلوگرم شیر بیشتری در 60 روز نخستین شیردهی بعدی نسبت به گاوهای بومی در منزلت های صرفا مجهز به آب پاش ایجاد کردند . در طول عصر آزمایش متوسط دمای پایین آخور پوشانده شده در هر روز 2/1 جايگاه خنک خیس از میانگین دمای محل های فارغ از فن و سایه بان بود (3/26 در پیش‌روی 1/25 سکو سانتی گراد) . شاخص دما-رطوبت در آخورهای غذایی مجهز به سایه بان و رشته در 48 درصد از روزهای تحقیق بالای 72 بود اما در محل های بدون این تجهیزات در 60 درصد از روزهای تحقیق این عدد به فراتر از 72 می رسید . از آنجا که شاخص دما-رطوبت بالاتر از 72، نشانگر تنش گرمایی در گاو درنظر گرفته می شود، گاوهایی که در جایگاه های سوای رشته و سایه بان بودند، در عصر انتهای آبستنی شان که دوران بحرانی برای بسیاری از کار های فیزیولوژیکی هست اکثر در معرض تنش گرمایی بودند .

کارشناسان فیض اقتصادی نصب و حفظ رشته و سایه بان ها را در آخور گاوهای خشکی که قبلا تنها از یک آب پاش استفاده می کردند، تقریب زدند . آن ها یک بها افزوده دستکم 92/8 دلاری را فقط از فروش شیر برای هر گاو در هر سال برآورد کردند . آنها برای تندستی و طول عمر رقمی را نمی توانند انتخاب نمایند .

با وجودی که همه گاوداران باید نتایج این تحقیق را به مراد چگونگی مدیریت گاوهای کم آب شان بررسی کنند ولی رشد دهندگانی که در کشورهایی می باشند که با تنش گرمایی مواجهند بایستی توجه ویژه ای به این مقاله داشته باشند . ارتقا ساخت شیر و سودآوری سود یک سرمایه گذاری نسبتا اندک در خنک کردن گاوهای کم آب با سایه بان زدن و نصب خنک کننده ها در موقع طعام خوردن می باشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

ویژگی ها نژادهای شتر دوکوهانه: شترهای دوکوهانه دارای استخوان‌های والا و قوی، پاهای نسبتاً کوتاه، کوهان گرد، لب‌های بزرگ، پوشش پشمی ضخیم، کف پاهای والا و مسطح می باشند . متوسط جنس پشم وکرک آنها سالیانه پنج کیلوگرم و در حیوان‌ها نر بالغ، بیش از هشت کیلوگرم و در نرهای اخته گردیده به آبادی کیلوگرم می رسد .

ماشین آلات خوراک دام

رنگ شترهای دوکوهانه، اکثر اوقات قهوه‌ای تیره بوده و وزن زنده آن ها به ۷۵۰ تا ۸۵۰ کیلوگرم میرسد که درنتیجه وزن لاشه آنان ۳۷۵ تا ۴۲۵ کیلوگرم می‌باشد . عصر شیردهی آنان ۱۶۰ روز بوده و در یک عصر شیردهی ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیتر شیر ایجاد می‌نمایند که از این اندازه ۳۰۰ لیتر برای مصرف بشر و سایر به غذا دیلاق‌ها می‌رسد . شیر آن‌ها از حیث ویتامین C خیلی غنی بوده و می‌توان از آن به راحتی فرآورده‌های لبنی تهیه و تنظیم نمود که این امر در شترهای یک کوهانه نیاز به افزودن برخی مواد از گزاره کلرید کلسیم دارد . بلوغ آن‌ها در چهارسالگی بوده و جفتگیری آنان فصلی میباشند . زمان آبستنی آن‌ها ۱۳ ماه طول می کشد . به ازای هر ۱۶ تا ۲۵ نفر شتر ماده دوکوهانه، یک نفر شتر نر دوکوهانه بسته به توان شتر نر و تغذیه آن جهت جفتگیری نیاز هست . متوسط وزن دیلاق‌های آن‌ها در بدو ولادت به ۳۵ کیلوگرم می رسد .هر نفر شتر دوکوهانه روزانه در حدود ۱۴ کیلوگرم ماده خشک مصرف می نماید . شتر ماده دوکوهانه روزمره در فصل فصل‌تابستان ۳۵ تا ۴۰ لیتر و در فصل فصل زمستان ۲۰ تا ۲۵ لیتر و شتر نر دوکوهانه در فصل تابستان ۴۰ تا ۵۵ لیتر و در فصل زمستان ۲۰ تا ۳۵ لیتر آب می‌آشامد .
شتر دوکوهانه باتوجه به ساختمان بدنی یگانه خویش به وضعیت آب و هوای سرد کم آب انطباق یافته‌است و قوی می‌باشد در طرق کوهستانی و پربرف رفت و آمد کند . شتر دوکوهانه می‌تواند در فصل تابستان تا سکو حرارت ۳۰ رتبه سانتی گراد و در زمستان تا رتبه حرارت ۳۰ـ رتبه سانتی گراد را به نیکی تحمل نماید . میانگین باری را که شتر دوکوهانه می تواند حمل کند ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم می‌باشد که این مورد مستقیماً با وضع و اوضاع جسمانی و مسافتی را که بایستی طی نماید بستگی داراست و در مسافت‌های کوتاه (۱۵ـ۵ کیلومتر) می‌توان اندازه توشه را تا ۲۵۰ و چه بسا ۳۰۰ کیلوگرم افزایش اعطا کرد .
Konrashov
(۱۹۵۸) اندازه‌های میانگین تن شتر دوکوهانه در چین را به‌این شرح گزارش نموده‌است : طول شتر تا در بین دوکوهان در شتر در شتر ماده ۱۸۰ سانتی متر و در شتر نر ۱۸۵ سانتی متر و ارتفاع بدن در شتر ماده ۱۶۳ سانتی متر و در شتر نر ۱۶۸ سانتی متر میباشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

گونه های
روشهای پروار بندی گوسفند زنده بره و بزغاله زنده یکی از روشهای ساخت گوشت باکیفیت پروار بندی بره زنده و بزغاله زنده می باشد .این
رویکرد و رشد ممکن میباشد در سنین و شرایط متفاوت اعمال گردد عبارتنند از :

ماشین آلات خوراک دام
۱-پرواربندی کنسانتره ای بره زنده و بزغاله شیری .۲-پروار بندی بره زنده و بزغاله باشیر .۳-پروار بندی بره وبزغاله زنده زود از شیر گرفته شده .۴-پروار بندی دام زنده در مرتع .۵-پروار بندی گوسفند زنده ودام در رده .۶-پروار بندی گوسفندزنده و بز مسن و اضافی گله .در صورتیکه قصد پروار بندی گوسفند زنده داریید بره های ۳۰ الی ۴۵ کیلویی مناسب شما هستنند بره هایی که در دشت و صحرا چرا میکنند به قول مشهور بره زنده راهی هستنند نه پرواری هیچ زمان . بره زنده پرواری .یعنی بره ای که در رمز آخور به آن رسیدگی کرده اند را برای پروار بندی انتخاب نکنید که به هیچ عنوان مناسب نمیباشد صرفا بره زنده راهی منظور از پروار بندی یعنی چاق کردن وکسب حداگثر وزن یا این که ساخت جنازه دام زنده جهت تامین گوشت : مزایای پروار بندی :مهمترین مزایای پروار بندی را می بضاعت بدین رخ خلاصه کرد : 1 ساخت گوشت دامهای زنده لاغر و سبک وزن پس از یک سری عملیات تبدیل به دامهای زنده سنگین وزن گردیده و به عبارت دیگه به ایجاد افزوده خواهد شد .2مرغوبیت گوشت :گوشت دامهای زنده پرواری دارای کیفیت خوبتر از بقیه دام هاست هر قدر میزان عضله در مجموع جنازه دام بخش اعظم باشد مرغوبیت گوشت عمده است و به همین برهان دامهای زنده ای که چنین خصوصیتی دارند برای محافظت بهترند و انها دامهای جوانی هستنند .3برگشت اصل سرمایه وسودان در کوتاه دوران :دوره پروار بندی دامهای زنده حدود 2 الی 4 ماه میباشد پس از فروش دامهای زنده پرواری کل سرمایه و نتیجه به سرمایه گزار بر می‌گردد .4حفظ مراتع مرزو بوم .5استفاده از تولیدات جانبی .6ایجاد اشتغال . ساختمان وتاسیسات :پرورش گوسفنده زنده و بز ه زنده نیاز به جایگاه و تجهی زات درباره ی رمقایسه با گاو زنده کمتر می‌باشد با این سیستم پرورش گوسفندزنده متنوع متععداند البته به طور کلی در هر سیستم پرورشی ضرورت داراست گوسفندزنده از تاثیر سو عوامل نامساعد اب و هوایی حفظ کردد .ویژگی ها گوسفنده زنده پرواری :چون هدف از پروار بندی ایجاد اندک هزینه و اقتصادی گوشت می‌باشد لذا باید به مواردی دقت کرد .1 نژادهای سنگین وزن وزن مانند گوسفند نژاد مهربان برای پروار بندی مطلوب بوده چون اقتدار بیشتری دارا هستند .گوسفندای زنده کوتاه اندام برای پروار بندی زیاد مناسب بوده .3 بهترین سن برای پروار بندی سن 4 تا 5 ماهگی است وپایان ان 8 الی 9 ماهگی می باشد . خلاصه مطالب تپل کردن گوسفندزنده با استفاده از جیره مطلوب و اقتصادی در حداقل برهه زمانی را برای پروار بندی می گویند انگیزه پروار بندی ذخیره چربی در داخل بافت های عضلانی گوسفندزنده . فعالیت پروار بندی در بره های زنده جوان و گوسفندان بالغ و مسن انجام میشود برای پروار بندی از نژادهای گوسفند زنده مهر بانی و گوسفندزنده افشاری به کارگیری شود بهتری سن برای پروار بندی سن 4 تا 6 ماهگی و نقطه پایان ان 8 الی 9 ماهگی است . در تغذیه گوسفنده زنده پرواری باید از علوفه خشبی و مواد کنسانتره به کارگیری نمود گوسفنده زنده کریم و گوسفندافشاری بخشی از نژادهای پر توقع بوده و برای پروار بندی ان بایستی جیره متعادل تهیه شود .
مراد از پروار بندی یعنی تپل کردن و کسب حداکثر طولانی تر وزن یا این که ایجاد لاشه جهت تامین گوشت میباشد .
پرواربندی به دو منش انجام می شود .
الف-
پروار بندی در محیط محسور ب – پروار بندی در محفظه ازاد و مرتع خط مش نخستین یعنی پروار بندی در مکان های محصور و محدود به دو دسته پایین تقسیم می شود .
1- مراقبت گوسفنده زنده پرواری در مکانهای مسقف که به رخ اغل یا این که سایه بان و حفاظ می باشد 2-
نگهداری گوسفنده زنده پرواری در محفظه فارغ از سقف ولی محسور که طبعا هزینه کمتری دارد خط مش دوم یعنی پروار بندی در محیط ازاد احتیاج به کارگر کمتری دارد ، کود دام زنده قادر است مستقیما به مرتع گشوده گردد ، اما ارگانیک می باشد که اندازه بیشتر وزن کمتر باشد و پاره ای انرژی و مواد مغذی که بایستی در دام ها ی زنده ذخیره گردد در راهپیمایی هدر می رو .د
پروار بندی دام زنده و گوسفنده زنده یک عدد از شایسته ترین و مهمترین رویکرد های ساخت گوشت در تمام جهان و از جمله سرزمین ماست پروار بندی عبارت هست از رئیس و تغذیه مطلوب دام های زنده جهت بدست اوردن اضافه وزن در یک مدت یعنی با حد اقل هزینه .
هدف از طولانی تر وزن تامین پروتئین حیوانی موضوع نیاز بشر است
در این تعریف یک سری نکته قابل توجه وجود داراست .
1-
خط مش نگهداری و تغذیه دام های زنده پرواری با سایر دام ها ی زنده متعدد میباشد و دقت بخش اعظم را می طلبد 2-
در یک مقطع و دوره معلوم اعمال می شود 3-
بدست اوردن حد اکثر بیش تر وزن قضیه توجه هست پس دام های زنده ای که با سرعت بیشتری پرورش می نمایند برای پروار بندی مطلوب تر اند 4- اصل توجه به حد بخش اعظم بازده با دستکم هزینه ایجاب می نماید حدالامکان از حفظ دام های زنده مسن خیس و بیمار که موجب ایجاد هزینه بخش اعظم و اتلاف مواد غذایی می شوند برای پروار بندی دام خویش داری شود .

5-
انگیزه تامین پروتئین حیوانی هست که عمدتا در ان چه ما بنام عضله و گوشت می شناسیم و جود دارااست بنابراین در پروار بندی دام زنده به رویش دام هایی توجه می شود که با سرعت پرورش عمده به ذخیره بافت های عضلانی در مقایسه با بافت های دیگر می پردازد



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()