نوشته شده توسط : علی پور

تغذیه 60 تا 70 درصد هزینه رشد نشخوارکنندگان به ویژه بز ها را دربرگیرنده می شود .تغذیه ضعیف تاثیر مستقیم بر تولید شیر،رشدوآبستنی دارااست .تغذیه ضعیف همینطور سبب تولید بیماری های متابولیک و ذیل آمدن ایمنی بزها در برابر باکتریها یا بیماریهای ویروسی می شود .

ماشین آلات خوراک دام

به چه شکل
تغذیه کنید؟ مواد مغذی موادی هستند که بز بایستی برای حفظ و شایسته ترین کارایی از آن‌ها به کار گیری کند . این ترکیبات به پنج گونه با اهمیت تقسیم می شوند: کربوهیدرات ها، پروتیین و لیپیدها و مواد معدنی و ویتامین هاکه هر یک دارنده ویژگی های گوناگون بوده و نیازهای خاص را برآورده می نماید .

کربوهیدرات
ها کربوهیدراتها به عنوان منبع انرژی مشتمل بر قندهای بی آلایش و قندهای چندجزیی می باشند .( ترکیبات قندهای چندجزیی مانند سلولز .)به هر حال بزها و دیگر نشخوارکنندگان دارنده باکتری هایی هستند که در سیستم گوارش آنان زندگی می نماید و می توانند سلولز را بشکند و از انرژی آنان به کار گیری کنند .بزها انرژی خود را از تخمیر میکروبی بدست آورند .

پروتئین
ها پروتیین ها بخش کلیدی از تغذیه بزها میباشند پروتیین ها از اسید آمینه ها ساخته شده اند .پروتئین
در تولید هورمون های رشد و تولیدمثل بزها دخالت داراست و
[read
more=”ادامه مطلب” less=”کاهش متن”]
همچنین پروتئین ها برای تولید بافت عضلانی، بخشی از سیستم ایمنی بدن و انجام فرایندهای متابولیکی با استعمال از پروتئین های خاصی به اسم آنزیم ها دخالت دارند .اگر پروتئین عمده از حد داده شود به عنوان منبع انرژی استعمال خواهد شد .

لیپیدها
چربی و روغن را لیپید می نامیم . لیپیدها در آب حل نمی شوند چربی ها و روغن ها منشا انرژی زیاد توانا می‌باشند .چربی ها 2/25 برابر در هرگرم کالری نسبت به کربوهیدراتها و پروتیین ها انرژی ساخت می کنند .

چربی ها و روغن ها مهمترین تجدید بنا کننده غشا سلولی می‌باشند .آن ها در ساختار هورمونها مخصوصا هورمون استروییدی در تولیدمثل دخالت دارا هستند .

ویتامین
ها ویتامین ها مختص ترین رده مواد مغذی در بعدها کوچک می‌باشند . ویتامین هادو دسته هستند: ویتامین محلول در چربی و ویتامین های محلول در آب که در فرایندهای متابولیسم اهمیت داراست .

مواد
معدنی مواد معدنی از دیگر مواد مغذی متعدد می باشند ،از عناصر متفاوتی ساخته گردیده اند به ویژه کربن . مواد معدنی از موادسازنده انفرادی تشکیل گردیده اند و خیر تنها کر بن .مواد معدنی در ساختار دندان ،استخوانها ، حمل اکسیژن در خون و اکثری از عمل های متابولیکی دخالت دارد . مواد معدنی دو جور هستند: ماكرو مينرال ها كاني هايي می‌باشند كه در مقادير نسبتا بالاتري قضیه نیاز هستند از پاراگراف نمك( سديم و كلر)، كلسيم، فسفر، منيزيم و گوگرد .کلسیم وفسفر می بایست همیشه در نسبت 2 به 1 در جیره ها موضوع استفاده قرار می گیرد . مدل دیگر مواد معدنی که مصرف آن ها کم هست را میکرومینرال می نامیم .مانند: مس، منگنز، ید ،روی و سلنیم . برای آماده کردن نیاز های حیوان از کامل کننده های معدنی تجاری استفاده می کنیم .بی توجهی یه میزان مواد معدنی در جیره منجر خلل ها متابولیسمی فراوانی می شود .در عمده اوقات نماد های نبود مواد معدنی در جیره مشابه متعددی مصرف مواد معدنی در جیره ها می باشد پس براین اساس تشخیص آنها اختلال میباشد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

آشنایی
با نژاد گوسفند بلتکس نژاد گوسفند بلتکس جزء نژاد گوسفندان گوشتی است که محل تولد با اهمیت آنها در بلژیک میباشد . گوسفند نژاد بلژیکی بلتکس Beltex به استدلال داشتن پاهای بزرگ و توانا باعث به دستکم رساندن اندازه تلفات بره هنگام بدو تولد یا این که همان سقط جنین گوسفندان گردیده هست .

نژاد گوسفند بلتکس به تیتر نژاد بومی مرزوبوم بلژیک شناخته می شود که از اوایل سال ۱۹۸۰ به مرزو بوم انگلستان صادر شد . اسم مستقر گوسفند در بلژیک Texel میباشد . درصد مرده زایی در گوسفندان اندک است و به راحتی شاهد به دنیاآمدن بره خواهید بود .

 ماشین آلات خوراک دام

مشخصات
ظاهری گوسفند بلژیکی بلتکس به گوشه ای از تن گوسفند که به جای دم قرار دارد دنبه یا به عبارتی دُمبه گفته می شود . این نژاد گوسفند بخشی از نژاد گوسفندان گوشتی و بدون دنبه می باشد .

دارای پشم متوسط و به رنگ سپید .
چشم
های بزرگ پاهای
تعالی و قوی جثه
ای بزرگ میانگین
وزن گوسفند وزن
قوچ ۹۰ کیلوگرم و وزن میش ۷۰ کیلوگرم در مدت بلوغ متوسط
قد قوچ ۶۰ سانتی متر و میش ۵۰ سانتی متر در بازه زمانی بلوغ

اعتنا داشته باشید که به استدلال داشتن گوشت عالی نژاد گوسفند بلژیکی از قوچ بلتکس بعنوان یک نژاد عالی برای انجام عملیات تلقیح تصنعی گوسفندان و تصحیح نژاد گوسفندی استفاده می شود .

با انجام عمل تلقیح تصنعی و مصنوعی و اسپرم گیری از قوچ بلتکس با میش از نژادهای دیگر و چه بسا جفت گیری قوچ بلتکس با نژادهای دیگر قابلیت میلاد بره های گوشتی وجود داراست .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تنظیم
نمودن جیره نویسی بره پرواری: همان‌طور که در بالا ذکر شوید جیره بره پرواری بایستی به‌گونه‌ای تنظیم گردد که انرژی و مواد مغذی از قبیل اسیدهای آمینه، مکمل‌های ویتامینی و معدنی ما یحتاج دام را برآورد کند . این دسته جیره درواقع متشکل از چند ماده خوراکی هست که می بایست به‌صورت اندازه ماده خشک مصرفی باشد تا بتواند احتیاجات دام پرواری را به مقطع 24 ساعت تأمین نماید .

ماشین آلات خوراک دام
جیره
نویسی بره پرواری روش‌های
تنظیم نمودن جیره بره پرواری: مطابق مطالب فوق، هدف از جیره متعادل و متوازن تأمین احتیاجات دام هست . ابتدا باید احتیاجات دام را بر شالوده جداول خاصی (همانند جداول AFRC،ARC،NRC و . . .) با اعتنا به حالت بدنی و فیزیکی بره (سن، نژاد، وزن و غیره) استخراج گردد .

جدول
1- جدول احتیاجات غذایی بره پرواری:

انرژی قابل متابولیسم کیلوکالری بر کیلوگرم پروتئین
نپخته (درصد) کلسیم (درصد) فسفرقابل‌دسترس (درصد) ماه
نخستین پرواربندی 2200 5/13 35/0 25/0 ماه
دوم پرواربندی 2100 13 35/0 25/0 ماه
سوم پرواربندی 2000 5/12 35/0 25/0

و بعد چک اقلام خوراکی در آزمایشگاه و یا این که با استعمال از جداول، ارزیابی شیمیایی مواد چهره گیرد؛ و درنهایت نیز به‌صورت دستی و یا این که کامپیوتری اقدام به تهیه جیره می‌توان نمود .

برای
تهیه و تنظیم جیره به‌صورت دستی می‌توان از روش‌های مختلفی به کارگیری نمود که عبارت‌اند از: راه جبری .
روش آزمون‌وخطا .
شیوه مربع پیرسون .
رویکرد حل ماتریس .
در تهیه و تنظیم جیره به رویکرد کامپیوتری می‌توان از نرم‌افزارهای متداولی همچون uffda و wuffda به کارگیری نمود .
به‌طورکلی
پروسه تنظيم جيره بره پرواری را می‌توان به‌صورت ذیل ابلاغ نمود: 1-برآورد احتياجات غذايي بره پرواری (جدول 1) .
2- به عمل بردن بهترین خوراک در جیره (از جنبه کمیت، کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بودن) .
3- به دست آوردن میزان انرژی و بقیه مواد مغذی جانور در هر غذا با به کارگیری از جداول نظارت و تجزیه شیمیایی غذا .
4- تنظيم نمودن جيره بره پرواری با استعمال از رویکرد دستی و کامپیوتری .
تغذیه
بره­ های پرواری: همان‌طور که بیش از این اشاره گردید جیره بره پرواری به‌عنوان یکی از فاکتورهای تأثیرگذار در مبحث پرواربندی هست و نقش مضاعف مهمی را در سودآوری و کاهش هزینه‌ها قادر است ایفا کند؛ چون در‌صورتی‌که به هر دلیلی جیره نا مناسب تهیه شود نه‌تنها بازدهی و سودی در پی ندارد بلکه منجر ضرر و کاهش تولید در پرواربندی می­گردد . به‌عنوان‌مثال، اشخاصی می‌باشند برای اینکه پرواربندی سریع انجام شود اندازه جیره را بخش اعظم می نمایند و یا این که این که از جیره بی‌کیفیت استعمال مینمایند این جور از پرواربندی نه‌تنها سودی به یار ندارد بلکه برای دامدار ضرر و زیان و ارتقاء هزینه‌های مازاد را به دنبال داراست .
بهتر می باشد که جیره بره پرواری به‌تدریج عوض گردد تا بره‌ها به آن عادت نمایند (معمولاً زمان عادت‌پذیری 14 روز است) چون اگر به‌طور ناگهانی با کنسانتره تغذیه شوند ممکن میباشد مبتلا عارضه اسید وز و بقیه بیماری‌های گوارشی شوند . همچنین بهتر هست در اوایل دوره پرواربندی، بره‌ها در برابر بیماری آنتروتوکسمی (پرخوری) واکسینه شوند . معمولاً بره‌هایی که پروار میشوند و ارتقا وزن مناسبی دارند آنان را به مرتع برای چرای آزاد نمی‌برند زیرا سبب ساز کاهش رشد و افت وزن در بره‌ها می شود . حالا چنانچه به دلایلی ازجمله بالا بودن کیفیت مراتع، بره به مرتع روند، خوبتر است قبل از رفتن آنها از داروهای ضد انگلی همانند فنوتيازين، تيابندوزول، هالوكسون و يا تتراميزول به کارگیری گردد .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

کنسانتره
پروار گوسفندی سبک وزن امروزه با توسعه و گسترش رو به رویش جمعیت دنیا ، نیاز به تامین طعام هم ارتقاء پیدا کرده می باشد و فراورده های پروتئنی دامی و از جمله گوشت قرمز رنگ ، یک عدد از مهم‌ترین احتیاجات بشر می باشد . برای ارتقا ساخت گوشت مهم ترین راهکار پرواربندی دام می باشد . پروار بندی گوسفند به معنی چاق کردن گوسفند و تولید حداکثر بیشتر وزن جهت تامین گوشت می باشد . گوسفندهای پرواری شیوه نگهداری و تغذیه متفاوتی با گوسفندهای دیگر دارا‌هستند . پرواربندی گوسفند در یک مدت و عصر معلوم اعمال می شود و گوسفندهایی با بیشترین سرعت رویش مناسب ترین دام ها برای پرواربندی می‌باشند . برای بدست آوردن حداکثر گوشت و صرف دستکم هزینه می بایست از گوسفندهای برنا و تندرست برای پرواربندی استفاده نمود و گوسفندهای پیر منجر اتلاف وقت و هزینه می شوند و بایستی به رویش دام هایی توجه شود که با سرعت رویش بخش اعظم به ذخیره بافت های عضلانی می پردازند . لذا بكارگیری روشهای مطلوب پرواربندی و رعایت اصول درست تغذیه در ارتفاع عصر پرواربندی از مهم ترین دست اندرکاران تاثیرگذار در پرواربندی گوسفند می باشد .

ماشین آلات خوراک دام
خصوصیت های کنسانتره پرواری دام سبک باتقوا :
تامین کننده کلیه احتیاجات غذایی گوسفند
قابلیت و امکان هضم بالا و خوش خوراکی
افزایش و بهبود رشد
بهبود عملکرد تولیدمثلی و ارتقاء دوقلوزایی
ارتقاء فایده وری و فیض آوری بالا
توصيه
هاي مديريتي : زمان عادت پذيري دام براي مصرف كنسانتره جديد رعايت گردد .
تعداد دفعات طعام دهی به سه بار در روز ارتقاء یابد .
مصرف كنسانتره با روزي 250 گرم به ازاي هر مرکز دام مقدمه شود .
در صورت به کار گیری از کنسانتره برای اولین بار واکسن آنتروتوکسمی تزریق گردد .
در فصل تابستان دام ها در ساعت ها خنک روز به مصرف خوراک ترغيب شوند .
آب تميز ، تندرست و كافي در دسترس دام قرار داده شود .

مقدار قطعات علوفه یکنواخت و بین 5/3-3 سانتیمتر ( ریزتر یا این که درشت تر بودن منجر معضلات هضم و جذب می شود) از کنسانتره فرموله شده با تهیه و تنظیم دقیق میزان انرژی و پروتئین ، مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز به کارگیری شود .
نکته
مهم: مصرف علوفه مرغوب وآماده سازی بخش علوفه ای غذا از اهمیت ویژه ای برخوردار هست .
توصیه
های مصرف: این خوراک جهت بره های پرواری از سه ماهگی به سپس قابل مصرف می باشد .
مقدار
مصرف: با
دقت به مدت برهه زمانی پرواربندی از 900 الی 1700گرم در روز به ازاء هر رأس



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

تغییر و تحول
جور جایگزین شیر زیاد پیش می آید که تهیه و خرید یک گونه جایگزین شیر مصرفی یک گاوداری ، بدلایل متفاوت ممکن نمی گردد . در این موردها با دقت به تفاوت مزه و بوی انواع جایگزین شیر با همدیگر ، سفارش می‌گردد از برنامه بالا یعنی استعمال از ترکیب جایگزین شیر و شیر گاو به نسبت مناسب برای تغذیه گوساله های پیشین استفاده شود . برای گوساله های نوزاد هم برنامه تغذیه پایه ای گاوداری ادامه می یابد . با دقت به تفاوت های جزیی آماده سازی و مصرف گونه های جایگزین شیر با همدیگر ، در دست گرفتن دقیق و ضعیف تندستی و اشتهای تمام گوساله ها در او‌لین هفته تغییر‌و تحول ، اکیداً سفارش می گردد . گرچه ریسک این تغییر و تحول در گوساله های بزرگتر ( ۴۵ تا ۹۰ روزه ) فراوان کمتر هست البته کنترل تن درستی و اشتهای آنها نیز کلیدی می باشد .

ماشین آلات خوراک دام

مزایای
جایگزین شیر و استعمال از آن ۱-
ترکیب اثبات و بدون تغییر‌و تحول از حیث میزان پروتئین و چربی ۲-
تامین نیاز گوساله به اشکال ویتامین ها و مواد معدنی موضوع نیاز ۳- اندک کردن اندازه فعالیت کارگری در مقام گوساله ها و هم در مدت انتقال شیر از شیر دوشی به گوساله دانی .
۴- کاهش ریسک بیماری هایی که با شیر از مامان به گوساله منتقل می شوند .
۵-
امکان استعمال از گونه های بهبود دهنده های رشد نظیر پروبیوتیک ها در جایگزین شیر ۶-
ارتقاء نسبی اشتها و مصرف طعام در زمان های از شیر گیری و ابتدا مصرف غذای خشک ۷-
قابلیت مقدار گیری و انتخاب آسانتر میزان شیر میل کردن هر گوساله ۸-
صرفه جویی اقتصادی به استدلال اختلاف ارزش با شیر گاو
برخی
نکات در رابطه استفاده از جایگزین شیر گوساله ۱- شست و شو و ضدعفونی دقیق دستگاه ، لوله ها ، بطری ها ، سطل ها ، راز پستانک ها و ظروف آماده سازی و مصرف جایگزین شیر گوساله بصورت مرتب و پس از هر توشه شیر خوراندن اکیداً توصیه می گردد . یکی از رویه های درست این کار ، شستشوی اول با آب ۶۰ مرتبه سانتی گراد ، آنگاه ضدعفونی و چربی زدایی آن با محلول ۲۵ / ۰ درصد ( یک به چهارصد ) شوینده کارکشته پرا کسیدی و آنگاه تخلیه و آب کشیدن با آب منزه ۴۵تا ۴۰ جايگاه سانتی گراد می باشد .

۲- پیشنهاد می شود در بازه تغییر تحول گونه جایگزین شیر گوساله به مقدار پروتئین ، چربی ، فیبر ، اندازه ویتامین ها و نمک های معدنی بخصوص ویتامین های A , B , C کولین ، آهن ، روی ، مس ، سلنیوم و پروبیوتیک ها اعتنا شود . در چهره تغییر و تحول دسته شیر از محلول با پروتئین و چربی و فیبر کمتر جنس با پروتئین با چربی با فیبر اکثر ، در اختیار گرفتن اشتها و مصرف و تمامی کارداران تندستی از اهمیت بیشتری برخوردار هست .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور


پاسخ شیردهی گاوهای شیرده ای که با آنزیم های کاهش فیبر یافته تغذیه گردیده اند متناقض بوده هست . مفید بودن آنزیم های کاهش فیبر یافته برای بهبود تولید شیر تنها در سی درصد مطالعات تحلیل شده است؛ با این حال، هشت آزمایش نتایج مثبت داشته اند .
بر مبنا تست هایی که در این مطالعه به فعالیت رفته است، ارتقا میانگین ساخت شیر به استدلال اضافه شدن آنزیم 5 .5 پوند در هر روز بوده (به 2 .6 تا 13 .9 پوند در روز رسیده است)؛ هنگامی که گاوها با آنزیم های کاهش فیبر یافته تغذیه شده اند، هیچ کدام از این آزمایش ها کاهش ساخت شیر را نشان نمی دهد . با این حال، عکس العمل و پاسخ شیردهی به اندازه متعددی به دوز آنزیم، مخلوط آنزیم و روش استفاده از آنزیم در جیره های غذایی بستگی دارد .

ماشین آلات خوراک دام

دوز
ذیل نتایج مثبت را نشان می دهد پژوهشگران دانش کده دلاور (Delaware) تاثیر کربوکسی متیل سلولاز (CMC) و کمپلکس زایلاناز را با دو غلظت متعدد بر روی تولید شیر در گاوهای شیرده مطالعه کرده اند .

با کمال تعجب، پژوهشگران دریافتند که درمان با آنزیم با غلظت پایین،1,600 واحد CMC و 7,300 واحد زایلاناز در هر پوند از علوفه خشک، خیر با غلظت بالا یعنی 4,000 واحد CMC و 18,200 واحد زایلاناز، ساخت شیر را 6 .8 درصد بهبود می بخشد .
به همین ترتیب، جایگزینی ترکیب آنزیم کاهش فیبر یافته با اندازه زیر دوز (1 .2 گرم/پوند علوفه خشک) در گاوهایی که نو شیردهی را آغاز کرده اند ایجاد شیر را 3 .2 درصد ارتقاء می دهد اما مقدار غلظت نباید عمده از این میزان باشد (2 .3 گرم/پوند علوفه خشک) .
فعالیت
آنزیم بر خروجی تاثیر می گذارد
نتایج دانشکده دلاور با نتایج مطالعه کالج آیداهو(Idaho) ایالات متحده در تضاد بوده می‌باشد .
در این مطالعه تولید شیر در گاوهایی که در اولِ شیردهی خویش میباشند 13 .9 پوند در روز افزایش یافته میباشد . گاوهایی که محلول آنزیمی را مصرف می نمایند که دربردارنده سلولاز و زایلاناز می‌باشند میزان تولید را 1 .1 میلی لیتر در هر پوند از علوفه کم آب افزایش داده اند . با این حال، در گاوهایی که با مقدار زیر خیس (0 .6 میلی لیتر در هر پوند از علوفه خشک) یا فراتر (2 .3 میلی لیتر در هر پوند از علوفه خشک) آنزیم تغذیه گردیده اند، افزایش ایجاد شیر مشاهده نشده میباشد .
کمبود برخورد شیردهی در غلظت زیر نشان دهنده عمل ناکافی آنزیم غذایی است؛ ولی علت کاهش واکنش آنزیم در برهه زمانی طولانی تر شدن اندازه بالای تکمیل کننده معین نمی باشد .

سه
فرضیه در قضیه نبود واکنش شیردهی در بازه زمانی استعمال از اندازه دوز بالای آنزیم وجود دارااست که به ترتیب ذیل می باشد: •ممکن میباشد به ادله برخورد منفی آنزیم به ارتقاء غلظت محصول تعامل آنزیم سوبسترا باشد .
•تخمیر قندهایی که از طریق هیدرولیز دیواره سلولی تولید گردیده اند ممکن هست pH شکمبه را به سطحی برساند که بازدارنده از هضم دیواره سلولی می شود .
•این قابلیت و امکان وجود دارااست که آنزیم های برون زاد با جمعیت شکمبه برای محل های اتصال سلولوزی موجود در خوراک رقابت می کنند .
نقش
ترکیبات آنزیمی



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

معرفی
تجهیزات گاوداری معرفی
دستگاه فیدر میکسر اقتصادی بودن تولیدها دامی به طور بخش اعظم تابع نوع خوراک،تعادل جیره‌های غذایی و بازده غذایی است و با دقت به رشد روز افزون جمعیت و محدودیت در ارتقا کمیت دام، صرفا رویکرد موجود، ارتقاء کیفیت و بضاعت و توان تولیدی دامها از نحوه شناسایی نیازهای دام و تهیه جیره‌های متناسب با این نیاز می‌باشد .
طی سال های اخیر،تحولات متعددی در سیستم‌های تغذیه گاوهای شیری صورت گرفته، ولی ممکن است یکی از مهم‌ترین آنان منش مخلوط کامل است که بصورت محدود یا آزاد در اختیار دام قرار می‌گیرد .

ماشین آلات خوراک دام
در روش TMR ،کنساتره و مواد علوفه‌ای در باطن فیدر_میکسر مخلوط شده و به طورمستقیم با فیدر و یا این که از نحوه تسمه نقاله یا این که واگن‌های پخش کننده در اختیار گاوها قرار می‌گیرد .
TMR قابلیت دستیابی دام را به تمام مواد زمینه نیاز را مهیا کرده و با اعمال در دست گرفتن بخش اعظم بر روی روند تغذیه دام، سبب بهبود تغذیه میشود و این زمان را به دامپرور می دهد تا کنترل و تحلیل بیشتری بر روی مواد غذایی مصرفی دام داشته باشد . لذا می‌توان بیان کرد که اشاعه فرهنگ وتمدن به کار گیری از دستگاه فیدر_میکسر توسط مجموعه دامپروری و کشاورزی میتواند قدمی نوین جهت ارتقای کیفیت خوراک دهی در عرصه دامپروری مملکت باشد .
امروزه اتومبیل آلات زیادی جهت انجام پروسه TMR به رخ کاتر، فیدر و میکسر ساخته گردیده که هر کدام مزایا و معایب یگانه خود را دارااست .
به
طور کلی ویژگی‌های یک ماشین TMR ساز ایده‌آل (کاتر و میکسر) و یک تغذیه کننده مطلوب (فیدر) عبارتند از: 1- همت محور خردکن و ادغام کن باید به طور بی نقص گشوده بوده و بارگیری به راحتی صورت گیرد، به نحوی که علوفه و بقیه غذا دام به آسانی وارد دستگاه گردیده و کیله مواد غذایی به سرعت خورد و ترکیب شوند، بنابراین افزایش سرعت کاتر و میکسر از مزایای این دستگاه مطلوب محسوب می‌شود .
متاع تیغه‌های واقع بر روی محور بایستی به گونه‌ای باشد که مواد را له نکند، بلکه آنها را به راحتی برش دهد .
چرخش آهسته محور،مانع از له شدن مواد غذایی و در نتیجه منجر مراقبت ارزش مواد غذایی می شود .
2- از انجایی که فعالیت کنترل تکان محور به عهده گیربکس می‌باشد، لذا مدل گیربکس و کیفیت قطعات داخلی آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند .
3- یک عدد از نکات دوچندان مهم، میزان مصرف انرژی(اسب بخار) می‌باشد .
یک فیدر _میکسر عالی بایستی با دست کم اخذ نیرو از کشنده(تراکتور) حداکثر کارایی را داشته باشد . گیربکس به برهان دارا بودن قابلیت و امکان تحمل فشار سنگین،نیرو را از تراکتور به محور فیدر منتقل می‌کند، به این ترتیب با تغییر تحول و در دست گرفتن سرعت به سادگی می‌توان نیروی مصرفی تراکتور(اسب بخار) را کاهش داد، که در این رخ دامدار قادر است از یک تراکتور کوچکتر و ارزانتر به کارگیری نماید . نقش یک گیربکس با کیفیت و قادر در کاهش مصرف انرژی(اسب بخار) فراوان با اهمیت است، بطور نمونه توان موءثر اتومبیل برای آسیاب کردن سیلو و علوفه در حدود 35 اسب بخارمی‌باشد . بنابراین یک گیربکس مناسب باید بتواند چند سال با دستکم سرویس، تعمیر و نگهداری، خدمات مطلوب رابه فیدر ارائه دهد .
4- تعداد قطعات متحرک درون فیدر در کارایی آن زیاد مؤثر می‌باشد . هرچه تعداد محورها و قطعات متحرک کمتر باشد، فیدر با توان بیشتری کار مخلوط کردن را انجام می دهد . در فیدرهای نسل جدید با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته ماشین‌سازی، قطر محور (اوگر) افزایش یافته و به یک عدد محدود شده‌اند ولی در عوض، جنبش محورهای کمکی واقع در جداره داخلی فیدر، خوراک را به سمت محور دارای اهمیت جهت دهی کرده و با دستکم انرژی، حداکثر سعی را ایجاد مینمایند .
5- استحکام بدنه و ساختار فیدر از نکات مضاعف اصلی است . از آنجایی که معمولا رانندگان غیر حرفه ای از فیدر استعمال می‌کند، لذا ضریب ضربه پذیری و برخورد با موانع در دامپروری‌ها بسیار بالاست، به این ترتیب هرچه فیدر، شاسی قویتر و بدنه محکم‌تری داشته باشد قدمت و ماندگاری آن عمده خواهد بود . از طرفی ضخامت ورق آهن، ظرافت و استحکام جوش‌کاری بدنه فیدر به عامل در معرض قرار دریافت کردن آن با مواد غذایی مرطوب و در سود احتمال پوسیدگی از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است .
6- قابلیت و امکان درب خروجی فیدر به سمت بالا و ذیل با دقت به طول آخورها دوچندان حائز اهمیت می ‌باشد .
یک عدد از مشکلات بیشتر فیدرها هنگام تخلیه خوراک، عدم قابلیت و امکان تهیه صحیح نسبت به آخور و تلاش ناقص پمپ هیدرولیک و ریزش طعام در اطراف آخور می‌باشد .
مدل پمپ هیدرولیک و مرغوبیت آن باعث ارتقا سعی خروجی خوراک میگردد . هماهنگی ابعاد وپهنای درب خروجی با سرعت محور (اوگر) نیز دوچندان کلیدی هست . تلاش درست درب هیدرولیکی خروجی و نقاله‌های تخلیه خوراک دام باعث خروج یکنواخت و سرعت بالا TMR و درنتیجه منجر بهبود مدیر تغذیه و در اختیار گرفتن اکثر بر روی روند غذا دهی دام میشود .
7-
مجهز بودن به سیستم توزین: سیستم توزین قابلیت برنامه‌ریزی داشته و قدرتمند می‌باشد با کمک یک دستورالعمل غذایی صحیح با دقت %99، بالانس بدون نقص مواد غذایی(ذرت، علوفه،یونجه و . . .) را بر حسب تعداد دام انجام دهد . سیسیتم توزین، در اختیار گرفتن پروسه غذادهی متناسب با ترکیب گله را که یک امر با اهمیت در مدیریت گله می‌باشدامکان‌پذیر ساخته و سبب عدم نیاز به نیروی حرفه ای جهت خوراک دهی می‌شود .
8- مجهز بودن فیدر به کاتر سیلو که موجب نگهداری کیفیت سیلو، خودداری از کپک زدگی و برداشت موضوع نیاز شده و فعالیت تخمیر به چهره بدون نقص انجام می‌‌پذیرد .
9- تغذیه به وسیله خوراک تماما ترکیب موجب ارتقاء مصرف خوراک به وسیله دام به ادله خوش خوراک‌تر شدن طعام و در فیض فزایش تولید شیر و گوشت و همینطور سبب کاهش دوریز خوراک و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

نکات
کاربردی در مدیر تغذیه ای گاو های شیری -گاوها را بر اساس تراز ی شیرواری یا این که مقدار ایجاد که مدل بندی نموده و و بر مبنا نیازهایشان تغذیه نمایند .
در طول سال از برنامه ی تغذیه ای که اقتصادی و متعادل گردیده باشد و بتواند نیازهای حیوان را برآورده نماید به کار گیری کنیدمدیران برنده واحد های ایجاد دامی با عجین نمودن هنر و تجربه ی گذشتگان با علوم توسعه یافته ی تغذیه ای مدرن که آمیزه ای جذاب توجهی را زیر تیتر مدیریت تغذیه ای به وجود آورده اند که با کاربرد علمی این برنامه ها در مزارع دامپروری و با فیض آورنمودن این بخش تولیدی برای سرمایه گذاران این واحد ها که مورد ی مطمئنی در رابطه با تضمین اقتصادی فعالیتشان آماده می آورند .

ماشین آلات خوراک دام

مدیران مذبور اکثر علت موفقیتشان را علم وعلاقه به مسئله ی مسئله کار و پایین حیث به دست آوردن نکات ریزی می دانند که اگر چه معمولی و عملی میباشند اما اکثر زمان ها از روءیت کرد اشخاص مخفی باقی‌مانده و یا این که به زمینه اجراگذاشته نمی شوند .
در زیر به یک‌سری از آن‌ها که می توانند در قضیه ی تغذیه کاربردی گاوهای شیری موءثر و سودمند باشند که اشاره می شود
نکات
همگانی در تغذیه گاوهای شیری : ۱- گاوها را بر اساس سطح ی شیرواری یا این که اندازه ایجاد که جور بندی نموده و و بر شالوده نیازهایشان تغذیه نمایند .

۲- در طول سال از برنامه ی تغذیه ای که اقتصادی و متعادل گردیده باشد و بتواند نیازهای حیوان را برآورده کند استعمال فرمایید .

۳- جهت مصرف حداکثر اندازه غذا مخصوص که خوش خوراکی جیره مد نظر بوده و برای این منظور از اقلام خوراکی متنوع و با کیفیت خوب استعمال فرمائید .

۴- دستگاه گوارش گاوها از نصیب های فراوان فعال بدن می باشند برای کار خوبتر این دستگاه از دادن مواد مشخص غافل نباشید .

۵- دفعات خوراکی دادن به گاوها را تنظیم نموده و مطابق برنامه عمل کنید .

۶- گاوها عشق و علاقه خاصی به به کارگیری از علوفه های نو و آب دار دارند که در رخ در دسترس و ارزان بودن در تغذیه ی آن را به کار ببرید .

۷- ترکیبات مواد مغذی اقلام خوراکی متنوع و متغییر می‌باشد . با نظارت آزمایشگاهی آن ها از اجزای مواد مغذی جیره ی فرموله گردیده اطمینان حاصل کنید .

۸-
آب تمیز که سالم و گوارا به صورتی مستمر در اختیار گاوها قرار دهید
۹- موقعیت محیطی قابل قبولی به خصوص در فصول فصل‌تابستان و فصل‌زمستان برای گاوها آماده فرمائید .

۱۰- هر دسته تغییری در جیره ی غذایی را به تدریج به انجام برسانید .

۱۱-
از جیره های مخلوط به کار گیری فرمایید (کنسانتره -علوفه )
۱۲- ضمن خشبی بودن علوفه ی مصرفی که قلعه های خرد شده علوفه ریز باشد .

۱۳- پیشبینی ها ضروری جهت به حد اقل رسانیدن تلفات غذا را به فعالیت آورید .

۱۴- جهت اطمینان از میزان کافی خوراک مصرفی در جیره حد اطمینان را مد حیث بگیرید .

۱۵- ضمن اختصاص دادن گارگران دلسوز و وظیفه شناس جهت رسیدگی به تغذیه گاوها کارگران این بخش را به دفعات عوض نکنید .

۱۶-
تغذیه از موارد بودار را در ۵/۰ تا ۲ ساعت قبل از شیر دوشی یا آن‌گاه از شیر دوشی به انجام رسانید
۱۷- علوفه را به بازه زمانی طولانی ذخیره ننموده و در موقع مصرف از عدم وجود کپک و قارچ زدگی و اجسام خارجی مطمئن گردید .

۱۸- برای رویارویی با دلایل مصرف جسم فرنگی احتمالی مگنت یا آهن ربا به حیوان بخورانید .

۱۹- برنامه ی جنگ با انگل ها به خصوص انگلهای دستگاه گوارش را با جدیت پی گیری نمایید .

۲۰- در موقع استعمال از جیره های دربردارنده ذرات ریز یا آردی به خواسته راندمان خوب تر غذا مصرفی و دوری از ضایعات تنفسی از مواد تر کننده و چسباننده نظیر چربی یا ملاس به کار گیری نمائید .

تغذیه ی زمان ای یا این که مرحله ای عبارتست از : پباده سازی برنامه های تغذیه ای گاوها براساس مقدار ایجاد – مصرف غذا – تغییر و تحول وزن بدن و زایمان .

ترتیب
تولید در گاوهای شیری به صورت زیر می باشد : ۱-
زمان ی اوج شیر دهی
۲- زمان ی افزایش اندوخته های تن (افزایش وزن ) .
۵و۴- زمان ی کم آب (۲ ماه آخری آبستنی ) بر شالوده پنج تراز ساخت حیوان به شرح پایین می باشد :
۱-
از هنگام زایمان تا ۸۰ روز آن‌گاه از آن ۲- ۸۰ تا ۲۰۰ روز آن گاه از زایمان ۳- ۲۰۰ تا ۳۰۵ روز بعد از آن از وضع حمل ۴- ۴۵ تا ۶۰ روز قبلی از زایمان
۵- تیم گاوهای که دوره بی آبی آن ها رو به اتمام می‌باشد .

با
توجه به این روند برنامه های تغذیه ای مخصوص جهت تولید بخش اعظم و نگهداری سالم گاوهای شیری اعمال می گردد : ۱- برنامه های تغذیه ای در سطح اولیه تولید : پس از زایش تولید شیر به سرعت ارتقا می یابد و در ۶ تا ۸ هفته به بیشترین اندازه می برسد ولی مصرف خوراک نسبت به نیازهای تولیدافزایش نمی یابد به جور ای که بیشترین مقدار مصرف ماده ی خشک ۱۲ تا ۱۵ هفته پس از زایش خواهد بود از این رو بیشترین ماده گاوهای شیرده برای ۸ تا ۱۰ هفته در حالت تعادل منفی انرژی خواهند بود .

گاوهای پر شیر احتمالاً تا هفته ی بیستم و یا اکثر در تعادل منفی انرژی خواهند بود . گاو شیر روستا فقدان انرژی دریافتی برای تولید شیر را از اندوخته های بدن تامین کرده و در این دوره از وزن آن کاسته می شود بازه زمانی بحرانی تغذیه ی گاوهای شیر آبادی از بازه زایش تا نقط ی اوج شیر دهی می باشد .

هر کیلوگرم ارتقا شیر در این عصر ۲۰۰ کیلوگرم شیر عمده در کل زمان ی شیر دهی را در پی خواهد داشت .
در این زمان رعایت نکات زیر اضطراری است :
– از تغییرات ناگهانی و پرسرعت جیره که موجب غم های گوارشی می شود خود داری نموده و تغییرات تدریجی را دست اندک دو هفته پیش از زایش ابتدا نمایید .

– از ارتقاء کنسانتره تا موقع برطرف شدن تنش های مربوطه به زایش جلوگیری نموده و مرحله آن را در حدی نگهدارید که گاو شیر قریه با دریافت حداقل میزان ADF (۱۸ تا ۱۹ درصد ) ضمن بر خورداری از تن درستی دستگاه گوارش شیر با کیفیتی نیز ایجاد نماید .

-میزان مصرف کنسانتره نباید بیش از ۵/۲ درصد وزن تن باشد . تعداد دفعات تغذیه ای کنسانتره بایستی ارتقاء یافته و هر بار با میزان اندکی کنسانتره تغذیه شود .

– دقت کافی در زمینه تامین مواد مورد نیاز گاو شیر ده و نسبت صحیح آن با انرژی که مقدار قابل توجهی از آن از اندوخته های چربی تن تامین می شود اعمال نمائید در این سطح از مواد ازته ی غیر پروتیینی با تجزیه ی کم در شکمبه استعمال کنید .

– با استعمال از علوفه های مرغوب و کیفیت عالی خوب و دست اندرکاران اشتها آورمصرف ماده ی خشک را ارتقاء دهید .

– عملکرد فرمائید علوفه های موضوع تغذیه به قطعات ریز خرد نشوند و در چهره الزام از چنین علوفه هایی برای نگهداری تعادل PH شکمبه و کاهش اسیدوز و دیگر ناراحتی های گوارشی بافرهای شیمیایی مثل بی کربنات سدیم استعمال فرمائید . – دست اندرکاران استرس زا مانند واکسیناسیون سم چینی خزینه ضد کنه و… . . را به سپس از سپری شدن نقطع ی عطف شیر دهی موکول فرمائید .

– به کار گیری از مکمل نیاسین که ممکن است از زمان ی خشک مقدمه گردیده بایستی برای گاوهای مالامال شیر ادامه یابد در این شرایط مصرف غذا احتمالاً عمده و احتمال پیدایش کنیوز کمتر خواهد بود .

– با تغذیه ازمکمل های مالامال انرژی مانند چربی و ملاس مصرف انرژی را بالا ببرید .

۲-
مدیر تغذیه ای در سطح دوم شیر دهی :
در این زمان گاو سطح اساسی پیک (peak) با حداکثر ایجاد را سپری کرده و برخورد های حیوان به وضعیت معمولی برگشته و می تواند در فیس برخورداری از جیره ی متوازن بضاعت های تولیدی خود را بروز دهد .

در این سطح مدیریت گاوداری گاوهای مسئله نظر را از نظر حالت بدنی محاسبه نموده و در چهره بازخورد با مورد ها غیر معمولی مانند پرورش بی رویه گاوها و یا این که لاغری بیش از حد آنها درصدد تصحیح جیره بر آیید .

۳-
مدیر تغذیه ای در مرحله آخر شیر دهی :
مدیریت تغذیه ای گاوهای شیرده در این مرحله آسان خیس از فرایند دیگر است چون در این تراز مصرف مواد غذایی اکثر از نیازهای ساخت شیر بوده تولید شیر رو به کاهش میباشد .

نکاتی
که مد نظر مدیریت گاوداری بایستی باشد عبارتند از:
– کاهش وزن ساخت گردیده در آغاز دوره ی شیر دهی می بایست به دسته ای جبران شود که گاودر آغاز زمان ی خشک از وزن مناسبی برخوردار باشد .

– حداکثر کوشش در ارتباط با دوام شیر دهی در حد قابلیت به فعالیت آید .

– تلیسه های جوان نیازهای ویژه ای برای پرورش دارا هستند . بنابر این برای ایجاد رویش در تلیسه ۲ ساله ۲۰ درصد و برای تلیسه های ۳ ساله ۱۰ درصد از مواد غذایی عمده از تعداد زمینه نیاز برای محافظت مراد شود .

– با دقت به تقاضای قلیل مواد مغذی می بضاعت و توان نسبت علوفه به کنسانتره را ارتقا داده و با به کار گیری از ترکیبات ازت دار غیر پروتئینی هزینه های غذایی را کاهش داد .

– جهت کم آب کردن گاوها در پایان این تراز میتوان غذا و آب مصرفی را محدود نمود .

۴-
مدیر تغذیه ای گاوهای کم آب :
-به خواسته مهیا سازی گاو برای شیر دهی بعدی باید یک عصر ی خشک در لحاظ گرفته شود .

-با در حیث دریافت کردن یک زمان ی خشک ۶۰ روزه تولید شیردهی بعد برای عمده ماده گاوها بهینه خواهد بود .

-اگر عصر ی خشک کمتر از ۴۰ روز باشد بافت پستان مقطع کافی برای مرمت نداشته و در فیض تولید شیر در شیر دهی ایده آل نخواهد بود . در‌صورتی‌که دوره ی خشک بیش از ۷۰ روز باشد گاوبیش از میزان تپل می شود درحالی که تولید شیر در شیر دهی بعد از آن عمده نبوده و دشواری چاقی نیز در پی خواهد آمد .

-گفته می شود که بازدهی مصرف انرژی برای بافت سازی به هنگام شیر دهی بخش اعظم از عصر ی خشک می باشد از این رو باید کوشش کرد که کاهش وزن گاو در هفته های پایانی شیر دهی جبران گردد .

-بدین ترتیب ارتقاء وزن ماده گاو در عصر کم آب بیشتر مربوط به رشد جنین خواهد بود .
مواردی که در این مرحله در موضوع تغذیه ی گاوها در لحاظ می باشند عبارتند از :
– مصرف کلسیم بایستی به کمتر از ۱۰۰ گرم در روز محدود شود و هم برهه زمانی فسفر کافی در اختیار گاو ها قرار گیرد ( ۳۵ تا ۴۰ گرم فسفر در روز برای نژادهای بزرگ) کلسیم اکثر به ویژه در شرای جیره از نظر فسفر نبود داشته باشد احتمال بروز تب شیر را افزایش خواهد اعطا کرد .

– در‌صورتی‌که علوفه نبود سلنیوم دارد بایستی روزمره ۳ تا ۵ میلی گرم سلنیوم به علوفه اضافه کرد .

– در صورتی‌که مصرف ویتامین E در طعام مضاعف نباشد موجب جفت ماندگی می شود .

– از تغذیه ی مضاعف مواد معدنی بایستی پرهیز کرد (به ویژه مخلوط بافر های نمک های سدیم ) و مصرف نمک خوراک را باید به حداکثر ۲۸ گرم در روز محدود نمود .

-مصرف مضاعف نمک موجب محافظت آب در بدن و ایجاد خیز یا ادم در بعضا گاوها به ویژه تلیسه های شکم اولیه می شود .

تالیف
: مهندس حمیدرضا کامیارنژاد



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

خرید
گوشت برای رستوران buying
meat for restaurants دارای اسم و رسم شدن رستوران‌ها، هتل ها و مرکزهای مختلفی که طعام تامین میکنند، خصوصا غذایی که امر پخت آن با گوشت گوسفند یار باشد به شدت به کیفیت طعام وابسته است، به حدی که میتوان اعلام کرد اولی و دارای اهمیت ترین برهان کیفیت غذاست .

باتوجه به نکته ذکر شده خرید گوشت برای رستوران دارها، صاحبان هتل و … امری فراوان حیاتی و اساسی است، از این رو در ادامه طریق انتخاب گوشت مناسب، تفاوت گوشت فاسد و تازه و برترین نژاد گوسفند برای اشکال کباب ها را آورده ایم .

ماشین آلات خوراک دام

ویژگی
های گوشت خوب گوشتن
گوسفندی سالم
قبل از محاسبه ویژگی های گوشت گوسفند، بایستی دقت داشته باشید که گوشت خوب ریشه در پرورش و نژاد گوسفند زنده آن دارد، به همین علت گذشته از ارزیابی خود گوشت پرس و جو فرمایید که گوسفند زنده پرواربندی گردیده می‌باشد یا این که به چهره مرتعی رشد یافته می باشد .

برای داشتن غذای خوب و لذیذ اینجانب جلمه: ماهیچه، شیشلیک، کباب برگ، کباب کوبیده و … بایستی به نکات ذیل توجه داشته باشید .

می بایست گوسفند در کشتارگاه‌های مجاز تنظیم گردیده باشد و دارای مهر دامپزشکی باشد .
می بایست رنگ طبیعی گوشت دام را داشته و تیره نباشد . (البته رنگ بعضی گوشت‌ها مثل گوساله، تیره‌تر از رنگ گوشت گوسفند است) .
تراز گوشت نباید وضعیت چسبندگی داشته باشد .
تغییر تحول رنگ قرمز رنگ به سبز، قهوه‌ای و خاکستری و تولید یک لایه لزج و چسبناک از علامتها خرابی گوشت میباشد .
گوشت باید سفتی و قوام خود را داشته باشد .
چربی می بایست سفت و سپید و یا متمایل به سپید و فارغ از هیچ‌گونه بوی بد باشد .
گوشت نباید کم آب و حالت چروکیده داشته باشد .
علامتها
خرابی گوشت گوسفند گوشت
گوسفندی فاسد


بوی
تعفن و ترشیدگی بدهد چسبنده
باشد رنگ
ارگانیک گوشت نداشته باشد( بیش از حد تیره باشد) چروکیده
باشد فارغ از
قوا و راحت باشد تمامی این موارد هنگامی به وجود میاد که نگهداری از دام زنده و گوسفند ها به درستی انجام نشه و سبب بشه تا دام ها میکروب ها و بیماری های مختلفی بگیرند . و یا این که در کشتارگاه موارد بهداشتی را رعایت نکنند .

در غایت برای خرید گوشت گوسفند برای رستوران مسلما مطلقا به بررسی بی نقص گوشت و طریق رشد دام بپردازید .

گوشت
مطلوب برای کباب برگ گوشت مطلوب برای کباب برگبرای صحیح کردن یک غذای لذیذ و با مزه عالی گذشته از ترفندهای آشپزی و گونه طبخ مواد اول فراوان تاثیرگذار است .

برای صحیح کردن کباب برگ عالی نیاز به گوشت راسته گوسفند دارید که هرچه نو تر و لبریز گوشت خیس مقدار لذیذی غذای شما بخش اعظم میگردد . به همین دلیل برای خرید گوشت گوسفند برای رستوران خویش به گوشت و گوسفند اعتنا متعددی داشته باشید .

گوشت مناسب برای شیشلیک دنده گوسفند است که دیرتر از نواحی گوسفند فاسد میگردد البته طبخ آن سخت هست برای همین به شدت در تعیین دنده بایستی توجه داشته باشید .

 



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پور

اصول
تغذیه قوچهای مولد تغذیه قوچهای مولد بایستی به نحوی باشد که به کارگیری طولانی برهه زمانی پرورشی ٬ با پتانسیل بالاوکیفیت مناسب اسپرم را تضمین نماید . تغذیه کمتر از حد نیاز یا این که اضافی بر احتیاج ٬ روی ساخت نظیر اثر منفی دارااست . در قضیه انرژی موجود در جیره بره های نری که جایگزین میشوند ٬تغذیه ناقص بر چگونگی تولید مثل لطمه وارد مینماید وممکن می باشد تا 30 درصد قدرت باروری کاهش پیدا نماید ٬ روی این اصل کاهش وزن قوچ نقش اکثر ای در باروری اسپرم آن دارد .اما فقر مواد غذایی بره نر بر روی بیضه ها اثر کرده و منجر غیر طبیعی شدن اسپرم ها می شود ٬این ادله بر روی قوچ پس از بلوغ اثر نمی گذارد . روی این اصل باید به تغدیه بره های نر جا یگزین توجه ویژه ای را مبذول داشت .

ماشین آلات خوراک دام
تجربه نشان داده می‌باشد حجم اسپرم قوچهایی که با جیره حاوی پروتئین در حدود طبیعی تغذیه شده باشند ٬بیشتر از قوچهایی میباشد که با جیره حاوی پروتئین قلیل تغذیه گردیده اند به همین ترتیب درصد بره زایی و دو قلو زایی در گله هایی که با جیره غذایی محتوی دانه های پروتئین دار تغذیه گردیده اند هم عمده میباشد .
تامین پروتئین و مواد معدتی به اندازه کافی بر انجام وظیفه‌های جنسی وکیفیت اسپرم تاثیر زیادی داراست . بصورت ارگانیک 70-80 گرم پروتئین نپخته قابل هضم و 850-750 واحد نشاسته ای برای هر حیوان در نظر می گیرند . در طول جفتگیری باید در روزمره 60 گرم پروتئین خام قابل هضم و 120 واحد نشاسته ای طولانی تر نیز عرضه شود و در صورتیکه دفعات جفتگیری از 3 توشه در روز تجاوز کند مقایر فوق دو برابر ارتقاء پیدا می کند . نقش کلسیم و فسفر در ساخت اسپرم بیش از بقیه عناصر معدنی مفید می‌باشد . کاهش این عناصر در ماده غذایی می تواند معمولاً با کاهش پروتئین توام باشد . بدین ترتیب در هنگام قوچ اندازی توجه های واجب در این موردها می بایست انجام گیرد . علاوه بر این بایستی دقت شود که ویتامین های E-D-A در تو لید اسپرم نقش عمده ای دارند و به وسیله دستگاه گوارش گوسفند ساخته نمی شوند . کمبود ویتامین A کمتر محسوس میباشد . چون دامها هنگام باروری معمولا از علوفه سبز که محتوی بتا کارتون هست استعمال می کنند و درصورتی که جیره غذایی از حیث ویتامین A بینوا باشد تعداد اسپرم های مرده زیاد می شود . ویتامین E بطور ارگانیک در جیره نشخوار کنندگان یافت می شود و نقش عمد ه ای در ساخت اسپرم دارااست .
به قوچ های مولد علاوه بر غذای شالوده می می بایست کنسانتره اضافه هم داده شود . مصرف یولاف به تیتر کنسانتره درنتایج پرورشی اثر مثبت دارااست روی این اصل خوبتر می‌باشد که روزمره کمی یولاف در حدود 500 گرم به حیوان داده شود . برای خنثی کردن فشارهای ناشی از جفتگیری مکرر علاوه بر تامین انرژی کافی می بایست نسبت به تامین پروتئین اضافی هم مبادرت کرد . در صورتی‌که قوچ های بطور عادی برای جفتگیری موضوع به کارگیری قرار گیرند باید متناسب با احتیاج مازاد این زمان به هر راس قوچ روزانه 150 گرم کنجاله سویا داده شود . 4 هفته گذشته از آغاز جفتگیری به مقدار کنسانتره به تدریج بیش تر می شود تا قوچ های برای به کارگیری پرورشی آماده شوند . به مراد جبران ضعف ناشی از جفتگیری 2-3 هفته آنگاه نصیحت میکرد ز پایان زمان جفتگیری نیز به عبارتی میزان کنسانتره بیشتر به قوچ ها داده می شود .
در تغذیه بره های برنا می باید علاوه بر علوفه شالوده پاره ای کنسانتره متناسب با بیشتر وزن به آنها داده شود . برای بدست آوردن افزایش وزن سفارش گردیده 181-136 گرم در روز بره قوچ های جایگزین شونده 59 کیلو گرمی یا این که قوچ های 2-1 ساله 100 کیلوگرمی به ترتیب نیاز به 2 .5-2 .3 و 3-3 .2 کیلوگرم خوراک دارند . چراگاه تابستانه تنها کافی نیست اما چرا گاه های مرغوب تابستانه نیاز به علف کم آب کامل کننده را به مقدار 50 درصد کاهش می دهند تغذیه غلات می باید تا نقطه نهایی دوره جفتگیری ادامه پیدا کند .
قوچ های بالغ را در تمام طول سال به استثنا 45-30 روز گذشته از عصر جفتگیری با یک جیره حفظ (چراگاه ) تغذیه می کنند . درخلال دوره جفتگیری قوچ ها باید 227-136 گرم ارتقا وزن روزمره داشته باشند . این اندازه ارتقاء وزن از نحوه جیره های حاوی 65 درصد یونجه پلت گردیده و 35درصد غلات بدست می آید .



:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 تير 1398 | نظرات ()